De rioja

21 mei 2019 - Logroño, Spanje

Van Los Arcos naar Legrono. 28km

We gaan de wijnstreek onveilig maken. De rioja. Lekker!!!!. Gisteravond gezellig met de hele meute aan het pelgrimsmenu in de albergue. Leuk nagebabbeld met een stel uit denemarken. Vanochtend zo rond 5 uur begonnen de eerste rugzakken zich al te bewegen. Pfffft. De ratrace voor een bed. Wij hadden gereserveerd in logrono. Je betaald iets meer. Aan de andere kant houdt de jeugd zich op in de municipals van 5 a 6 euro. De wat ouderen kiezen voor de albergue van tussen de 13 en 15 euro. Zo ieder zijn meug en wij zijn een beetje uit de drukte. Vandaag weer heerlijk gelopen. Wat mij opviel is dat de latino's en Koreanen dik in de kleding zitten. Zonnetje schijnt en zelfs een Braziliaan met een poncho aan. Ik zei nog tegen hem dat er geen regen komt, maar hij vond het koud. Koreanen dragen allemaal dikke leggings. Zowel de mannen als de vrouwen. Schijnt ook iets met de huid te maken te hebben. Geen flauw idee. Maar ik lekker in t-shirt en korte broek. Zie de Brazilianen al denken. Die Hollander is helemaal koekoek. In Vianna weer een mooie ontmoeting gehad met een fietsende Nederlandse. Ze zat op het terras en ik vroeg in het Engels ( dat wordt steeds beterder. Woordgrapje met RdJ) of er plek was. Where you come from. The Netherlands zegt ze. Sandra uit Zwolle. Ze fietst naar Burgos en daarna naar beneden naar Valencia. Ze is journaliste bij de Stentor voor de regio de Veluwe. Dus gelijk maar een diepte intervieuw. Mooi praatje over mijn Camino. Foto's gemaakt en hup weer verder. Nog ff doorstampen naar Logrono. Dat zie je in de verte al liggen, maar toch nog ff 11 kilometers te gaan. Het weer is prima en de komende dagen nog warmer. Zo rond de 26,Gr. Dus wat vroeger op. Tsja vanwege de warmte in de middag wil je op tijd binnen zijn. Hilly gaat lekker haar eigen tempo en kwam wat later en op haar relaxte manier aan. Gaat prima zo en morgen waagt ze ook de oversteek naar najera. Wel 30km. Keuze was of 22 of 30. Dat vond ze ook wel een uitdaging. De wegen zijn nu allemaal een beetje van dezelfde ondergrond. Een soort gravel van leem. Prima op te lopen. Daar ook gereserveerd. Zijn we niet voor 4 uur daar vervalt de reservering. Ik zorg dat ik er ben en betaal gelijk voor 2. Komt weer helemaal goed voor de morgen. Daar zien we het wel weer. Verder geen nieuws van het front. Wens iedereen weer een gezellige avond en tot morgen.aan de foto's wordt gewerkt.

Groetjes imre

1. Janneke:
    21 mei 2019
    Veel succes morgen met de lange tocht👍🏾
  2. Wilma:
    21 mei 2019
    Weer een mooi verslag-van-de-dag (Y)
    Je schrijft jullie lopen morgen naar Hamers...gaan jullie dan naar een andere camino oversteken of hoe moet ik dat zien? 30 km verder op de Francès vanuit Logrono is Nájera....dus ik ben ff confused ;)
  3. Astrid:
    21 mei 2019
    Beter iets meer betalen voor een bed dan dat je loopt te rennen voor een plekje. Alles met plezier en bewust meemaken is waar het om gaat; dat gaat wel goed bij jou.
    Veel plezier en succes morgen bij de pittige tocht !
  4. Elisabeth:
    21 mei 2019
    Ga je nog een VIP worden ook? Je verhaal is weer mooi en de foto's ook, heerlijk alle bekende plekken. Maar Imre je hoeft met 26 graden toch niet zo idioot vroeg weg? Op de Meseta hadden we 40 graden, vertrokken om 7uur, beviel prima. Warm word je toch wel. En vertandig dat je niet voor de goedkope herbergen gaat. Deden wij ok niet, we hadden zelf vaak een eigen kamer met sanitair etc. Helemaal luxe! Buen Camino
  5. Ella:
    21 mei 2019
    Goed bezig en succes morgen maar weer, rare mensen die koreanen😂
  6. Imre:
    21 mei 2019
    Lieve mensen we gaan morgen niet naar hamers maar naar najera. correctieprkgramma haalde mij onderuit. Sorry
  7. Wilma:
    21 mei 2019
    Mooie wandeling gewenst, Nájera is mooi voorbij de rivier (Y)
  8. Ria de Jonge:
    21 mei 2019
    Mooi verhaal weer. En wat maak je een prachtige foto's, vanaf mooie standpunten geschoten.
    Succes morgen met de vele kilometers!
  9. Ellen:
    21 mei 2019
    Supermooie foto's en landschap .
    Ik zou er zo willen lopen ! Verstandig dat je je eigen route kiest en wat meer comfort bij de albergues .groot gelijk ! Je niet gek laten maken maar genieten van de dag en ontmoetingen !
  10. Joop Jansen:
    22 mei 2019
    Iets meer uitgeven voor wat extra comfort mag best wel.
    Is wat prettiger voor jezelf. In Vianna liepen toen de stieren los tijdens de San Fermin feesten. Zeer bijzonder om mee te maken.
  11. Sandra:
    27 mei 2019
    Hoi Imre, leuk om over onze ontmoeting te lezen. 'T was leuk om je verhaal te horen! Buen camino!!
    Hartelijke groet van Sandra (de journaliste)