Pyreneeën in zicht

10 mei 2019 - Beyries, Frankrijk

Van saint-serve naar Beyries. 30km en gister van Mont de Marsam 16km.

Was gister best een een heftig dagje met de laatste wandeling van Jacqueline. Beetje stilletjes en toch de laatste km's samen over de streep. Dat was het dan. Wandeling in het begin een beetje saai , maar dat kan door de omstandigheden  komen. Later wat mooier en geeindigd bij de bar en er eentje genomen op op het beëindigen van de Camino voor Jacqueline. Proost.afijn de blog van jacqueline kent iedereen. Vanochtend best wel heftig afscheid genomen en gelijk maar op pad voor de 30km naar Beyries. In hatemag aan de koffie met de overgebleven dames en inkopen gedaan voor het avondeten. Kip, sla en gebakken aardappelen. In mooi weer naar het overnachtingsadres in beyries gelopen. Holy Mo, wat een pokken heuvels op het eind. Maar de verrassing kwam bovenop de heuvel. Yes, de Pyreneeën in zicht. Iedereen verrukt van het uitzicht. Kippenvelmoment. Ja daar heb je bijna 1700km voor gelopen en dan zie je ze. Een wouw moment voor ons. Ik loop nu met Pauline, Andy, eigenlijk heet ze antoinette en Hilly.fantastisch hoe die de 30km hebben overleeft. Helemaal stuk op het eind en een drankje verdiend. Het overnachtingsadres is de plaatselijke toneelzaal en wij slapen op het toneel. vanavond doen wij het toneelstuk van het doorgezaagde weesmeisje. Er moet alleen nog worden gedobbeld wie er doorgezaagd word. Nu nog publiek. Maar er woont hier 3 en een halve man en een paardenkop. Inmiddels hebben Andy en Pauline een maaltijd voorgeschoteld. Heerlijk gegeten. Morgen naar orthez. Geen idee nog waar ik slaap.. Belt net mijn kleindochter Daisy die vertelt dat ze haar eindtoets had binnengekregen . VWO advies. Een toppertje en opa trots. Ja. Kleine kinderen worden groot. Zo direct nog even afwassen een biertje en dan uitrusten van de toch wel inspannende wandeling.

Ik wens jullie een heel fijn weekend, Jacqueline zit inmiddels in het vliegtuig.

imre

1. Pim:
    Fijne nacht. Groet
  2. Josefine:
    10 mei 2019
    Hoi Imre, in Orthez is een pelgrims herberg. Hotel de la lune heet hij volgens mij. Sleutel bij de vvv denken ik....als er bij jullie niet meer pelgrims zijn dan moet daar toch makkelijk plaats zijn..
    Bon camino Josefine
    Ps: ben wel benieuwd wat je van Spanje vind. Ik duim voor je voor mooi weer over de pyreneeën
  3. Astrid:
    10 mei 2019
    Het lijkt het leven wel: het gaan maar ook weer komen van mooie mensen en momenten. Prachtig dat Jacqueline en jij deze herinneringen kunnen blijven delen.
    Nu: De unieke Pyreneeën! Maar eerst nog het toneel op, het wordt vast een gezellige avond daar. Een goede nachtrust en morgen weer een mooie tocht !
  4. Joop Jansen:
    10 mei 2019
    Het zicht op de Pyreneeën zal het afscheid van Jacqueline een beetje goed maken. Steeds blijven ze in zicht en kun je ervan genieten. Prachtige bergen.
    Bon Camino
  5. Marianne:
    10 mei 2019
    Begrijpelijk dat je moet wennen aan de afwezigheid van Jacqueline. Gelukkig heb je nog meer gezelschap. Wat gaat het snel. De Pyreneeën al in zicht. Erg leuk om je verhalen te lezen en mee te beleven. Je positieve houding en je vermogen om van de kleine dingen te genieten. Ultreia!
  6. Ria de Jonge:
    10 mei 2019
    Mooi verwoord weer, Imre. Je zult Jacqeline zeker missen!
    Ik hoop dat Pauline en Andy, of wat hun werkelijke namen ook zijn, nog heel zijn. Wees maar zuinig op ze 😄.
    Mooie foto's weer. Ik kijk uit naar het vervolg!
  7. Dineke van Geel:
    11 mei 2019
    Afscheid van Jacqueline zal best lastig geweest zijn, dat geloof ik. Wat schreef ze een mooi blog!! Nu de Pyreneeen in zicht. Wat is de tijd snel gegaan. Bijna in SJPP en daarna verder in Spanje. Ge verder met het genieten van alles wat je meemaakt. Ik heb respect voor jouw positieve levenshouding. Goede nacht en morgen een fijne wandeldag
  8. Elma:
    11 mei 2019
    Wat n mooie tijd met Jacqueline en nu nog door met de andere dames en Gerard. Nog even rust (als je de fysieke inspanning niet meetelt) voor de drukte in Spanje. Hopelijk is er vanavond plaats in Hotel la Lune!
  9. Elisabeth:
    13 mei 2019
    Hey Imre ben aan het bijlezen was even weg... mooi man je verhalen!