omgewaaide bomen

11 maart 2019 - Diest, België

Van Meerhout naar Molenstede 18km

Gisteravond met de gastheer en gastvrouw van pelgrimshoeve Mannu Dox veel gelachen. Zij hebben ook diverse Camino en gelopen. Dus onder het genot van wat biertjes werden de verhalen steeds leuker. Prachtige avond gehad. Vanochtend om half 9 een lekker ontbijtje en daarna op pad. De gastheer had  een route via wandelnet.be uitgedraaid. Omdat deze overnachting 4 kilometer uit de route ligt is de tocht iets anders dan de officiële route. Anders had ik eerst weer 4 kilometer terug  moeten lopen. Dus dit is ook prima. Tot zover het goede nieuws. Na 4 kilometer het eerste opstakels. Wat bomen dwars over het fietspad. Links en rechts water, dus ik kon er niet omheen. Rugzak af en deze alvast over de versperring schuiven en verder zelf kruipdoor sluipdoor over de versperring en dat later onderweg nog een keer of 5. Nou blonk ik op de lagere school niet uit in het onderdeel gymnastiek. Je krijgt niet alles mee van je ouders. Vogelnestje aan de ringen bleef ik altijd ergens met een been in de ringen hangen tot grote hilariteit van mijn klasgenoten. Ja,gymnastische motoriek ontbreekt. Was wel weer goed in hardlopen en voetbal, maar dat terzijde. Dus het klauteren over de gevallen bomen ging moeizaam, maar ik kwam aan de andere kant. Broek en jas zien er nu even niet uit. Maar daar is de was goed voor. Verder waren de wandelroute paden prima in orde. Op die bomen na dan. Ik stuurde onderweg al tractors en wagentjes van de gemeente terug, want ze konden er absoluut niet door. Verder onderweg veel aan de praat geweest met mensen die daar wandelden. Het was tenslotte een soort rustdag voor mij. Vandaag was echt de kortste afstand. Dus afwisseling genoeg. Kwam bij een huis waar een mannetje de boel aan het opruimen was. Zijn hele hobbykas in puin. Is nie best, zei Ik op mijn beste westfries. Ja, de wind manneke kwam van onder, zei hij. Blies de hele santenkraam er uit. Bijna alle ramen er uit. Maar hij ging het niet opnieuw opbouwen. Het werd tzt gesloopt. ja, ik ben tweeentaggetig op zijn beste Vlaams en het is goed zo. Ik groette ben en vervolgde mijn weg. nauwelijks 100 meter verder stond een beeld van een vrouwelijk lichaam, alleen het hoofd was weg. Ook door de storm, denk ik. Kenners houden er een andere mening op na. Bij een visvijver in dat plaatsje ging net de koffiebar open. Dus koffie. Kopje met een plastic geval erop waar het water doorliep. Dat heet koffie. Ik liep daarna als een Duvel. Na het eerste uur in de regen te hebben gelopen werd het daarna redelijk droog in een lekker zonnetje en zo kwam ik op mijn logeeradres aan. Wat weer een prachtig huis. Man en vrouw hebben beide al drie Caminos gelopen en stellen hun kamers ter beschikking aan pelgrims. Vanavond mee eten met de pot en morgen ontbijten en pleitte. Heel aardige mensen. We zien wel weer wat de avond brengt. Morgen richting Tienen voor een km of 27 bij Marina waar ik een aantal dagen op de Camino del Norte mee  heb  opgelopen. Gezellig. Morgen stoofpotje witlof had ik begrepen. Nou, ook weer heel tof. Tot nu toe vind de Camino een geweldig feest. Wordt wel weer regen voorspeld, maar over een dag of 5 zitten we een aantal dagen in de zon. Als de benen blijven zoals ze nu zijn, gaat het helemaal goed.

Fijne avond en voor degenen die nog werken moeten een fijne werkdag.

groetjes

Imre

1. Mimi:
    11 maart 2019
    Ondanks het weer toch positief! Mooie verhalen en kijk weer uit naar je verslag van je wandeldag morgen. Buen Camino en hopelijk toch iets beter weer.
  2. Jan steen:
    11 maart 2019
    Weer een mooie belevenis imre ga zo door top man fijne avond
  3. Ria de Jonge:
    11 maart 2019
    Heftig! Dat waren echt wegversperringen!!
    Weer leuk geschreven, Imre.
    Fijn dat je een mooie kamer hebt en waarschijnlijk lekker kunt badderen. En misschien wasje draaien?
  4. Andries Tromp:
    11 maart 2019
    Ik ben blij dat je niet met je been aan die omgevallen boom bent blijven hangen Imre! Wat een ravage daar. Hier heeft het ook een goeie gestormd!
    Mij moeder zei altijd: "Voorzichtig hé". Nou dat wens ik jou ook, het kan raar spoken met storm. Dat zag je wel met dat beeld zonder kop. Succes, en Buen Camino verder!
  5. Anna Dijkstra:
    11 maart 2019
    Wat weer een mooi verhaal. Ik kijk er elke dag weer naar uit!
    Morgen weer een fijne wandeldag,
  6. Corry Pronk:
    11 maart 2019
    Wat kan je toch leuk schrijven. Ik heb me rot gelachen en zag het helemaal voor me hoe jij kruipdoor, sluipdoor over de boom bent geklommen. Morgen hopelijk minder hindernissen!
  7. Tom:
    11 maart 2019
    Let op, dat je de juiste weg uit Tienen neemt of vraag het aan je gastheer/mevrouw. Toen wij Tienen verlieten kwamen we na 3 kwartier weer uit op ons startpunt. We waren op de randweg beland.
    Nog 10 dagen en de lente begint.
  8. Lida Jonkers:
    11 maart 2019
    Tijd voor een straffe hendrik, maar dan zonder glas.
  9. Piet Valkenburg:
    Dag Imre.
    Ik ben zelf een fietspelgrim (in 2016 + 2017 in 2 etappes met de handbike naar SdC), maar ik lees met plezier jouw verslagen. Na alle brede wegen volg je hier prachtige paden, ondanks de omgevallen bomen! Je hebt een leuke verteltrant.
    Veel plezier nog toegewenst!
    Buen Camino!
  10. Astrid:
    11 maart 2019
    Het was weer prachtig om te lezen !
  11. Ria:
    11 maart 2019
    Na een druilerige dag lekker je verslag lezen. Komt het toch nog goed!
  12. Helma Bexkens:
    11 maart 2019
    heb je van alles bij je, maar een zaag zat er niet bij! En die had je goed kunnen gebruiken. Hadden je armen ook eens wat te doen........
  13. Heleen en Gerard:
    11 maart 2019
    Wat leuk om je zo te volgen. Je schrijft beeldend.
    We kennen elkaar niet, maar ik vind het heel fijn dat ik een kijkje in jouw Camino mag hebben.
  14. Siem:
    11 maart 2019
    geweldig beleving met een prachtig verhaal, Imre ! De locatie met de hoge silo's langs het kanaal (??) komt me bekend voor...
  15. Wilma:
    11 maart 2019
    Heerlijk om met je mee te mogen genieten van de weg, de belevenissen en de sfeer! Mooie wandeldag morgen!
  16. Wilma Raats:
    11 maart 2019
    Wat een dag, wat een obstakels, en wat weer een mooie ontmoetingen.....ik geniet van al je berichten dank je wel 🙏🏽 Fijne avond en morgen weer een mooie dag met hopelijk ook een klein ☀️
  17. Elma:
    12 maart 2019
    Dat waren behoorlijk wat obstakels. De Camino provides, wat willen die obstakels je zeggen? Ook ik liep in Tienen ietwat verkeerd. Nee geen rondje, maar wel tegen de rondweg en moest dus even terug om de weg over de rondweg te nemen. Overmorgen al de taalgrens. Mooie dag morgen
  18. Miranda:
    12 maart 2019
    Geweldig om zo mee te kunnen genieten met jou Camino. Succes vandaag en hopelijk wat droger weer.
  19. Simon en Emmy:
    Imre,
    Zo leuk om jouw belevenissen naar Santiago te kunnen volgen!
    Na regen komt zonneschijn!
  20. Anneke de Groot:
    12 maart 2019
    Nog maar ruim een week weg en al zoveel mooie dingen meegemaakt....en als de zon binnenkort gaat schijnen wordt het nog mooier. Leuk om je verhalen te lezen Imre.
  21. Maria Franssen:
    12 maart 2019
    mooi hoe je er het beste van weet te maken. Je kunt luchtig vertellen, daar geniet ik wel van. Dank je wel en een goede tocht.