Het nieuws overheerst

10 juni 2019 - Triacastela, Spanje

Van laguna de castilla naar triacastela. 22km

een dag met een zwart randje gister. Iedereen had wel iets te zeggen, te lezen en te vertellen over het ongeluk dat twee nederlandse caminogangers is overkomen.1 overleden en 1 in kritieke toestand. Omdat je er wat verder van af zit, gaat iedereen weer gewoon zijn gang op de camino. Voorzichtigheid geboden. Het is vreselijk wat er gebeurt is. Vanochtend weer op pad het laatste stukje naar cebreru. Maar wat weer een mooi landschap waar de zon enigszins doorkwam werden delen van de berg als het ware verlicht. Diverse kleuren groen. Schitterend. In cebreru stapte een peleton schoolkinderen uit een bus en met kleine rugzakjes gingen zij ook op sjouw. Gelijk zingen , lachen en rumoer. De afdaling naar triacastele is mooi langlopend zonder steile stukken. Voor twee uur kwamen we aan. Albergue opgezocht. Wat dat toch is weet ik niet, maar het is weer een mooie. Lekker ruim van opzet en 8 op een kamer. Prima zo. Dus kon mooi op tijd aan het blog werken. De zon laat het wat afweten om knap op een terras te zitten. Vanmiddag ook gelijk maar tot en met donderdag de overnachtingen geregeld. Want hier is het weer mudjevol. Dus de komende dagen ook een beetje relaxt aan de wandel. Het schiet op ja. Morgen nog 8 dagen. Het eind is in zicht. Wens jullie allemaal weer een mooie werkweek toe. Groetjes

imre

1. Ellen:
    Dag Imre,
    Ja ik hoorde ook op het nieuws over het fatale ongeluk .erg triest dat een pelgrim die ook zo onderweg is nooit in Santiago zal arriveren en de camino met de dood moet eindigen ..triest maar helaas realiteit .goh voor jou schiet het hard op , nog maar 8 dagen.vind je het inmiddels wel goed geweest of heb je ook een soort van heimwee dat dit leventje van dagelijks wandelen straks ophoudt .in feite is het een new way of life geworden .anyway ...wens je nog een goede afsluiting toe !
  2. Helene Van veen:
    Fijne laatste dagen Imre
  3. Tiny:
    10 juni 2019
    Hoi Imre , wij komen net uit de film ;Camino” moesten we zien natuurlijk! Een documentaire weer indrukwekkend, ieder met zijn eigen verwerking, wij hebben dat bericht over de caminogangers gemist, ongeluk overval? Geen bijzondere indruk in O Cebreiro? Daar heeft het verhaal van de H Graal zich afgespeeld... heel veel “beleving” Voor jou op de resterende loopdagen. 🦋
  4. Astrid:
    10 juni 2019
    Mixed feelings...stil bij wat is gebeurd. Je gaat door natuurlijk en dat is heel erg goed. De laatste loodjes, ga ervoor !
    Veel succes !
  5. Ans Hermelink:
    10 juni 2019
    Ja ik liep daar ook vorig jaar, heb het niet als een risico gezien. Maar toch, de dood achterhaalt je wel, eerder of later. Die verder maar voorzichtig!
  6. Elisabeth:
    10 juni 2019
    Treurig ja zo'n ongeval. Ik denk altijd dat niemand voor zijn tijd gaat...hoe bizar die dood ook kan zijn. Bij jou is er gelukkig een ander einde in zicht. Take care
  7. W.G.M. Blokker:
    11 juni 2019
    Idd een dag met een randje en dat geldt denk voor een ieder die een camino heeft gelopen. Je kunt je zo verplaatsen in de situatie een je weet ook dat sommige momenten best gevaarlijk zijn maar gelukkig gaat het vaak goed. Je moet maar net pech hebben, erg triest.
    Wel weer een herkenbaar verhaal met foto's die mijn tocht van 4 weken geleden weer helder voor de geest doet staan
  8. Wilfried Verstraete:
    13 juni 2019
    Ben net een weekje terug vanuit Burgos, mijn eerste deel. Mijn deelneming aan de familie en vrienden van deze dames, mogelijk hebben we mekaar onderweg gesproken.
    Na een weekje voel ik het magische gevoel van de beleving op de camino stilletjes aan wegsijpelen, spijt overvalt me dat ik het niet aan een stuk heb afgemaakt. Mijn respect voor al diegenen die dat wel deden of doen.
  9. Nelly:
    10 juli 2019
    Toevallig zit ik je blog te lezen Imre. Dec2 dames van het ongeluk waren mijn wandelvriendin en schoonzus. Met z'n 3 en zijn we 15 mei begonnen met als einddoel Finisterre. Na 10 dagen werd ik teruggeroepen naar Nederland omdat het slecht ging met mijn moeder. Zij is overleden en na de uitvaart zou ik 11 juni weer aansluiten bij de dames. Toen kwam het telefoontje, vriendin overleden en schoonzus kritiek in ziekenhuis Leon. Gelijk met haar man, en mijn dochter naar Leon gereden, daar een week geweest om van alles te regelen, en betrokkenen bij te staan. We zijn daar goed geholpen door allerlei mensen waaronder het genootschap van de camino. schoonzus is maandag jl thuisgekomen en kan nu thuis verder herstellen. Het is echt een drama en nog niet te bevatten. Ik vond dat ik even moest reageren. Met vr. groeten aan allen die meeleven!
  10. Imre:
    10 juli 2019
    Beste Nellie,

Inderdaad een drama. Ik heb hier even geen woorden voor. Je hoort het, het is verschrikkelijk wat er is gebeurt. Ik wens je schoonzus heel veel sterkte. Ook haar gaat het niet in de koude kleren zitten. Veel beterschap voor haar. En ik condoleer je met het verlies van je wandelvriendin. Jij ook heel veel sterkte dit verlies te dragen. Ik heb geen andere manier om te reageren dan via dit blog. Had het liever even persoonlijk gedaan via een mail. een warme lieve groet.
    Imre