Motteren en slenteren

8 mei 2019 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Van Galliërs naar mont-de-Marsan 16km.

Heel rustig dagje vandaag. Gisteravond weer genoten van de voortreffelijke maaltijd die de mevrouw van de chambre de hote ons voorschotelde. Kalkoen en het was nog niet eens kerst. Of hij was nog van de vorige kerst, maar hij/zij smaakte prima. Lekker lang nagetafeld. Alles was weer perfect voor elkaar. vanochtend stonden de gebakken eieren met spek al te wachten. En ze had Hollands brood  gebakken met een machine. Fantastisch. Daarna mooi rustig gewandeld naar Mont-de-Marsan. Hele lange en rechte wandelweg over een oud spoor. Onderweg uitgebreid aan de koffie en zo rond 1 uur kwam we aan op de bestemming. Wel een regenbui gehad onderweg, helaas het is niet anders.wel weer een leuke ontvangst in de refuge van de vrienden van St Jacques. Voor we inschreven kregen we heerlijke uiensoep. Lekker doorwarmertje Het is 8 mei en bevrijdingsdag hier. Dus zijn er winkels open en zo ja tot hoelaat. Oke tot 7 uur dus. Straks de stad in om inkopen te doen voor de avondmaaltijd. Chef de cuisine Imre gaat weer eens achter de potten en pannen staan. Koken voor6 personen. Gezellige bezigheid. Jacqueline is naar het station om te kijken hoe ze het beste met de trein of ander vervoer naar Bordeaux kan komen. Gaat vast lukken. Morgen haar laatste wandeldag. We zullen haar gaan missen. Vreselijk veel lol gehad afgelopen 14 dagen. Morgen en de komende dagen is er tot st. Jean-pied-de-Port niks te reserveren. Dus we zien wel hoe een en ander loopt en waar we overnachten. Gezegde van Jacqueline, je heb altijd 50% kans . Je hebt het of je hebt het niet. Afgelopen tijd gevleugelde uitspraak. morgen in ieder geval voldoende plek. wij gaan de stad in voor de inkopen en mede namens Jacqueline en mij een heel fijne avond

Imre

1. Willy Eradus:
    8 mei 2019
    Feest Camino! Fijn dat jullie het leuk hadden samen. Wens Jacqueline een goede thuisreis van mij. En jij vrolijk weer verder en dat gaat vast weer lukken! Ultreia! Zie ik steeds staan maar wat betekent het haha..
  2. Corry Pronk:
    8 mei 2019
    Lekker op tijd binnen! Ik zie dat je nog in je t-shirt loopt. Nou hier lijkt het wel herfst!
    Fijne avond en geniet morgen van de laatste dag saampies
  3. Patrick kleuver:
    8 mei 2019
    Je gaat lekker. Weer mooi om het te volgen. Herken ook weer de plek waar je slaapt in het oude badhuis. Verleden jaar daar de volgende dag naar Hagetmau zoveel regen gehad. Volgens mij mogen jullie nu niet klagen wat het weer betreft. Veel plezier blijf je volgen.
  4. Ria v Stam:
    8 mei 2019
    Mooi dat jullie het zo gezellig hebben. Jacqueline morgen een goede terugreis, en Imre op naar de eindstreep. Petje af voor jullie. Gr
  5. Simone:
    8 mei 2019
    Geniet van jullie laatste avondmaal van chef Imre dan beiden en van de laatste wandeldag morgen ook samen. Veel liefs Simone
  6. Jos Verluyten:
    Imre,
    hieronder enkele plaatsen/adressen tussen Mont-de-Marsan en Saint-Jean-Pied-de-Port die ik de laatste jaren teruggevonden heb in blogs van pelgrims; misschien kunnen ze je nog van pas komen. In ieder geval, chapeau voor wat je de voorbije weken/maanden al gepresteerd hebt!

Hagetmau inschrijven bij zwembad dat 1,5 km van pelgrimsherberg ligt
    Orthez sleutel bij toeristische dienst, gite in toren midden in de stad 6 plaatsen
    Osserain villa Mon Reve bij Pascal
    Ostabat pelgrimsherberg Izarrak 19 plaatsen
  7. Margriet en Pierre:
    8 mei 2019
    Logeren in st Jean in 2015:Chambre d'Hotes :Maītia. Rue de la Citadelle 24. Oude mensen maar heel lief. Bed was prima. Dan met bus en trein via Bayonne naar Bordeaux. Mooie reis. Succes
  8. Ria de Jonge:
    8 mei 2019
    Zit het er voor Jacqueline alweer bijna op. Je zult haar missen en zij jou en de Camino waarschijnlijk. Heb niets over blaren bij haar gelezen.
    Geniet nog van jullie samenzijn. Petje af voor jullie beiden. Fijne avond nog!
  9. Joop Jansen:
    8 mei 2019
    Niet alleen jij, maar ook wij, de volgers, zullen haar missen.
    Zo veel positiviteit. Super. Wens haar een goede terugreis en voor jou: Bon Camino!!!
  10. Wim en Marianne:
    8 mei 2019
    Irme nog veel plezier wij wensen Jacqueline een goede thuis reis en voor jou heel veel succes verder. Groetjes.
  11. Astrid:
    8 mei 2019
    Het was een plezier om mee te lezen over Jacqueline, een goede terugreis voor haar. Jullie zullen allebei wel even je draai weer moeten vinden. De mooie herinneringen blijven vast nog lang. Maar eerst nog een mooie wandeldag met elkaar; veel plezier toegewenst. Weer op naar de volgende verrassing !
  12. Wilma Raats:
    8 mei 2019
    Bedankt voor weer een mooi verhaal, genieten elke dag! Jacqueline een fijne laatste wandeldag en goeie reis terug.
  13. Piet Rosenhart:
    9 mei 2019
    Dag Imre,
    Je schiet al lekker op!
    In Ostabat is het heerlijk overnachten, iets buiten het dorp in Auberge Gaineko Etxea (19 plaatsen). Bij het avondeten worden er Baskische liederen gezongen. Heel bijzonder. In Hagetmau kun je bij het zwembad in een grote tent slapen. Als je geluk hebt is het kerkje in Harambeltz open : heel bijzonder om even te bekijken. Buen camino