wat een mooi landschap

28 maart 2019 - Bagneux, Frankrijk

van sezanne naar Bagneux. 26km.

Eindelijk, daar is ie dan. De pelgrim. Gezellige Belg maar helemaal naar de Filistijnen. Hele voet onder de blaren en ook scheenbeen ontsteking. Nou, die van mij is verdwenen. Op weg naar Rocroi was hij de weg kwijt en 15km gezworven daar door de bossen.Jammer nou. Hij is net gepensioneerd en dacht ik ga naar Santiago. Leuke man en houd ook van een biertje.  Gisteravond vreselijk de slappe lach gekregen in het overnachtingsadres. Moet gezegd, het waren heel lieve mensen in een soort van rariteitenkabinet. Vroeger had je het programma Shoiwroom, nou zoiets dus. Van dat bed vertelde ik al. De huiskamer in de verbouwing, maar ze gingen tussen de zaag en slijpmachine met een wijfje naar de tv kijken. Na rustig aan mijn blog gewerkt te hebben dacht ik,  ik ga naar beneden voor het diner. Beneden aangekomen zie ik de tafel gedekt voor 5. Uhhh, O hun dochters eten mee. Prima toch. Even later wordt het eten op tafel gezet en geloof het of niet. De twee honden springen op tafel en gaan bij hun bordje zitten. Gieren van de lach. Gelukkig heb er er foto's van ,anders denken jullie, die Imre, die verzint dit. Nou het spul knabbelde aardig mee. De oudste hond was te dik, die moest op de vloer blijven.  Nou, dat ging zo dus mooi aan. Mevr. heeft een mobiel. Die had ik smiddags al gehoord. Een van de nummers van Beethoven als er gebeld wordt. Ik dacht waar komt die herrie vandaan. Mobiel dus. Op momenten  doet het apparaat "koekoek" als er een melding komt. Afijn tijdens het eten hoor ik "koekoek". Ik wijs naar naar haar mobiel. Nee, zegt ze, dat is de koekoeksklok. Ik dacht dat ik er in bleef. Na het eten fruit. Ik nam een sinaasappel,  heer des huizes een appel. Haalt hij een appel schilmachine  van achter. Zet ie aan de rand van de tafel. Appel vastzetten en handmatig draaien. De schil gaat langs de tafel naar beneden. Staat die oudste hond die schil op te vangen. Je kon mij opvegen. Later in bed nog een half uur met tranen van het lachen gezeten. Op ja, naast het bed staat een kast met allerlei poppen, dus ik heb goed beschermd geslapen.

O ja, ik heb ook nog gewandeld vandaag. Wat een prachtige wandeling op deze route onder een mooi zonnetje, genieten. Tuurlijk zijn er mensen jaloers dat ook mooi weer heb, en zij dat stuk in de regen moesten lopen, maar dat is even niet anders. Weer langs een oude spoorbaan, maar dit keer in open veld. Prachtige vergezichten. Zit hier in een mooi huis. Vriendelijke mensen. Heel anders dan gister. Ook weer gezellig. Overigens uitstekende wandeling. De komende twee overnachtingen heeft de gastvrouw al voor mij geboekt. in Savieres, ong. 21km en de volgende dag naar troyes. 17km.  Mooie afstanden. Kan onze Belg het ook een beetje bijhouden. Hij komt overigens uit de buurt van Antwerpen.  Jezuseik of zoiets.

Wens jullie morgen allemaal een fijne dag en daarna begint het weekend weer. Er wordt hier druk gekookt en gebakken, het ruikt in ieder geval goed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margriet en Pierre:
    28 maart 2019
    Wat een geweldig verhaal. Wij hebben er van genoten.
  2. Dineke van Geel:
    28 maart 2019
    Elke dag opnieuw genieten van jouw verhalen. Wat ben jij positief! Ook vandaag is weer een prachtig verhaal.
  3. Petrum Henricum:
    28 maart 2019
    Wat een fantastisch verhaal. De Heer heeft rare kostgangers. En die honden !!!!
    Vooral zo doorgaan Imre. 😂😂
  4. Elly:
    28 maart 2019
    leuk om te lezen....je schrijft leuk.
  5. Ria:
    28 maart 2019
    Wat heerlijk om je avonturen te lezen!
  6. Elisabeth:
    28 maart 2019
    Fijn man dat je ook zoveel plezier hebt! Houden zo. Had ook nog wel adressen maar jij loopt verder dan wij toen.. wij hakten alles in behapbare brokken. Kijk weer uit naar morgen!
    Fijne avond en morgen gezond weer op!
  7. Ellen:
    28 maart 2019
    Geweldig Imre , wat komisch zeg van die honden ! Je weet niet wat he ziet ! Zo grappig en ja hoor gezellig gezelschap !
    Geniet ze !
  8. Ria de Jonge:
    28 maart 2019
    Ervaringen om in te lijsten. Heb je al gedaan eigenlijk.
    Leuk, de mede-pelgrim. Fijne dag weer morgen!
  9. Ciske Verwey:
    28 maart 2019
    Fijn dat het zo goed met je gaat. We genieten van je verhalen. Hou en zo. Groet
  10. John Bexkens:
    28 maart 2019
    Jij maakt ook van alles mee, Imre. Dat maakt de wandeltocht wel de moeite waard!
  11. Simon en Emmy:
    Rariteitenkabinet, geweldig Pelgrim.
    Morgen weer een goede wandeldag met unieke belevenissen!!
  12. Brigitte Vis:
    Heb weer genoten van verhaal! Die honden!!! Dit verzin je toch niet!! 😳🤔😱
  13. Astrid:
    28 maart 2019
    Prachtig verteld ! Zoveel verschillende mensen op deze aarde met alllemaal de eigen wijze van leven; de camino maakt het allemaal met humor duidelijk. Veel succes voor jou en de Belg !
  14. Ria v Stam:
    28 maart 2019
    Oo Imre, maar je kan beter een hond op tafel hebben , dan de hond in de pot.
    Nog veel loopplezier.
  15. Heleen en Gerard:
    28 maart 2019
    Prachtig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk gelachen hebt. Heerlijk.
    Groet Heleen
  16. Helma:
    28 maart 2019
    Leuk die poppen en ja die passen wel op je, neem je eenpop in Franse streekdracht voor me mee?
    Die honden op tafel vond ik wel leuk, En als ze een paar tafelmanieren kennen, bijv alleen uit je eigen bak eten dan is dat geen probleem, toch?
  17. Miranda:
    28 maart 2019
    Geweldig wat je allemaal mee maakt. Blijf er maar lekker van genieten ik geniet van jou verhalen en foto's.
  18. Joop Jansen:
    28 maart 2019
    Schitterend verhaal. Geen hond in de pot, maar hond op tafel. Prachtig. Zo heeft elke dag wel weer iets bijzonders.
  19. Corry Pronk:
    29 maart 2019
    Nou Imre je lachspieren en die van ons zijn ook weer gestimuleerd 😂👍
  20. Maria Franssen:
    29 maart 2019
    Je maakt wat mee, om nooit meer te vergeten! Maar goed dat je niet vies bent uitgevallen. Nog vele dagen genieten, Troyes is geweldig. Buen Camino
  21. Marion:
    1 april 2019