Mist, regen, bewolkt en droog

22 april 2022 - Acquapendente, Italië

Gisteravond nog mooi gezellig getafeld met een Belgische pelgrim uit St.. Niklaas. Ik dacht dat die ergens anders vandaan kwam. Laat maar. Gegeten en gelachen. Na afloop brandde er in de kerk nog licht. Een mis aan de gang. Hij wou die wel bijwonen. Ik stak een kaarsje op. Ik vroeg nog weet je de code van de deur. Dik in orde. Ik terug naar de slaapplek en gelijk komt er een horde italianen binnen. Ook op pelgrimsocht. De een laat bagage wegbrengen naar andere lokatie, de ander neem het zelf mee en nog een die stukken met de bus doet. Ze lopen na vandaag nog twee dagen. Ik zat een beetje met mijn mobiel te lezen dacht om 11 uur nog geen belg of staat ie voor de deur? Ook niet.
 nog twee keer naar beneden geweest, nee hoor. 10 minuten later. Hij binnen. Was de code vergeten en heeft alle cijfercombinaties ingetikt. Niks lukte. Bij de buren gebeld. Die wisten ook van geen code. Maar die belden de vrouw van het touristbureau en ja hoor de code. Nou, kon ie rustig slapen. Ik ook. Vanochtend met regen opgestaan. Het zou blijven regenen. Toch maar op pad. Van 800meter naar 100 over 24km. De berg afzakken met miezer op je hoofd. Het heurt  er bij. Na 2 uur wandelen werd het droog. Jas maar aanhouden want donkere regenwolken rondom.  Nog een buitje en het stad Acquapendo was in zicht. Nog even wat haarspeldbochten wegwerken en dan het stadje in. De openbare slaapplekken waren grotendeels bezet en heb mij dus getrakteerd op een hotelkamer. Mag ook wel een keer. Nu de blog aan het schrijven. Foto’s er op zetten. I.v.m de regen heb ik mijn fototoestel in de rugzak gehouden en van mijn mobiel gebruik gemaakt. Morgen weer anders. Mooi weer . Zon. Dus komt alles weer goed. De belg is nog niet binnen. Die ging omlopen om een klooster te bekijken. Nu straks ergens zitten en eten. Groetjes Imre

1. Willy Eradus:
    22 april 2022
    Geniet je nog? Hoest met je Italiaans?
  2. Ad Huizing:
    Hotelletje... Goed gedaan!
  3. Helene van Veen:
    22 april 2022
    Imre, is het anders dan op de Camino naar Santiago de Compostela?
  4. Hans Kanters:
    22 april 2022
    Heeft ook wel wat zo die mist(ieke) foto's.
  5. Rianne:
    23 april 2022
    Regen en buitjes zijn zelden leuk, soms kan 1 buitje verfrissend zijn. Gelukkig ging je dalen! Wens je morgen droog weer, Buen Camino!
  6. Helma:
    23 april 2022
    ff laten verwennen in een hotel! Dat is een heerlijke afwisseling.