Naar de Maas

14 maart 2019 - Eghezée, België

Nouville-sur-Mehinge naar Namen. 21km.

Het zag er bizar uit met het weer vanochtend toen ik wakker werd. Wat gaat  dat worden onderweg. Gisteravond op tijd naar bed gegaan. De gastvrouw zat achter de buis en de hond ( labrador) lag te slapen. Ach, er waren gezelliger avonden. Maar goed ze heeft lekker gekookt. Lamsvlees met aardappelen en wortelen. Mooi midium gebakken. Het ontbijtje stond al op mij te wachten en de tafel  rijkelijk gevuld. Nee, de hond zat er niet op, maar allerlei heerlijkheden weer. Wel weer voor elkaar. Nou, na het ontbijt uitgezwaaid en de regen in. Weer over de oude spoorbaan naar Namen. Na 5 km was de boel wel nat. Gelukkig niet wat onder de jas zat, maar mijn wandelbroek. Schoenen had ik thuis extra ingespoten, dus droge voeten ook. Op de helft eerst maar eens wat doorwarmen bij een bak koffie. Nou, daar kon ik lang op wachten, want de stationsrestauraties waren weggesaneerd langs deze oude lijn. Dus maar doorlopen. Hup, blik op oneindig en verstand op nul. Een stuk voor Namen ging ik al voorzichtig van de route af, want de overnachting lag aan de andere kant van Namen. Zo kwam ik uiteindelijk via de grote weg Namen binnen stuiven. gang is alles en verkeerscontroles ontwijkend. Voor ik naar het adres ging, eerst maar aan de warme chocolade en bij de kachel.  Dat was wel ff lekker. Dooirgewarmd de buitenlucht weer in naar het adres. Niet thuis. Bellen maar. ze zei dat ze niet thuis was, maar pas vanavond om 7 uur. Dat was mij te lang wachten. Ze stelde zelf voor het bij de jeugdherberg aan de Maas te proberen. Gelukkig stond op maps.me het telefoon nummer. Gebeld en na ik kon terecht. Mocht in de ruimte zitten want pas om 4 uur ging de receptie open. Prima. Eerst in de stad maar even eindelijk die lang verwachte friet scoren. Gelukt. Grote vette zak vol met mayo. Ik moest toch nog 3km er naar toe lopen. Langs de Maas. Dat scheelt morgen weer.. eerst maar een biertje bij binnenkomst. een mooie jeugdherberg met aardige mensen. Mooi uitzicht op de Maas. Prima kamer, delen met anderen en prima douche. Heerlijk na zo'n dag. Straks hier ff eten en een beetje lummelen. Ga met deze regen niet Namen bezoeken. Morgen richting Dinant bij de Abdij van Leffe. Ook lekker. Maar ook weer regen voorspeld. IK zie wel hoe ik de dagindeling doe. Hele route is langs de Maas. Zullen wel genoeg koffiebars  zijn, denk ik. Mag tot 6 uur binnenkomen bij het klooster

groetjes allemaal weer.

Imre

1. Janneke:
    Na regen komt zonneschijn🍀
  2. Anneke Gnade:
    14 maart 2019
    Op naar weer een nieuwe dag vol met belevenissen.
    Het las weer lekker weg.
  3. Patrick kleuver:
    14 maart 2019
    Zo herkenbaar neem even wat te eten mee uit Namen want verleden jaar was er weinig te halen langs de Maas.
  4. Simon Swart:
    14 maart 2019
    Succes Imre, dat wordt een Leffe morgen als beloning.....
  5. Wilma Raats:
    14 maart 2019
    Bedankt voor weer een mooi verhaal 👌 en hopelijk zie je morgen ook een beetje ☀️ fijne avond!
  6. Herman de Jong:
    14 maart 2019
    Golf met Ate ging vanochtend ook niet door! Oorzaak regen. Gedeelde smart enz. Hou vol!
  7. Andries Tromp:
    14 maart 2019
    Prima Jeugherberg, sliep daar ook in 2014. Ga je nog kijken op de Citadel? Daar heb je een.fantastisch uitzicht over de stad en.de Maas, die nu trouwens La Meuse heet...
    Succes, duim voor je dat het wat beter weer wordt! 🌞
  8. Lidy:
    14 maart 2019
    Laten we maar hopen op een lekkerder weer. Loopt toch een stuk gezelliger.... desondanks weer lekker opgeschoten... succes morgen...
  9. Piet Rosenhart:
    14 maart 2019
    De jeugdherberg is prima. Ik sliep er in 2007. Ze hadden er toen Rochefort nr. 10.....heerlijk Het lopen langs de Maas is vlak en de uitzichten zijn prachtig.
    Buen camino!
  10. Marina RENDERS:
    14 maart 2019
    Als er geen bars zijn onderweg...een Leffe is ook altijd lekker!
  11. Elza:
    14 maart 2019
    Da's zo leuk: zit ik je foto's te bekijken en 'o, ja'...en 'o,ja' dat herken ik. Ik had schitterend weer, zelfs te warm soms toen ik in het dal van de Maas liep. Het asfalt plakte zelfs soms aan m'n schoenen en liters water gedronken toen....elk schaduwplekje even bijkomen....een heel andere belevenis dan al die regen nu.....
  12. Léon Grim:
    14 maart 2019
    Vorig jaar vanuit Namen langs de Maas gelopen. Je komt verschillende uitbatingen tegen. Soms moet je dan wel even de Maas verlaten.
    De abdij van Leffe is voortreffelijk evenals het eten. Een goed gesprek met pater Bruno hoort erbij. Ook genoeglijk.
  13. Mimi:
    14 maart 2019
    Hopelijk wat beter weer morgen in ieder geval een Leffe in t vooruitzicht!
  14. Hans Kanters:
    14 maart 2019
    Mooie verhalen heel herkenbaar en daarom zo goed om te lezen. Zeker zo langs de spoorbaan en de Maas.
    Succes veul plezier en blijf schrijven.
  15. Fred en Marleen uit Terneuzen:
    14 maart 2019
    Nog even doorbijten met dat slechte weer. Het zonnige weer komt eraan. De complimenten voor je dagelijkse verslagen; ik lees ze met genoegen. En petje af voor de tocht die je aan het ondernemen bent. Heel veel succes!
  16. Astrid:
    14 maart 2019
    Het is nu even doorgaan maar de zon komt er al snel aan. Ook deze regendagen zijn later een mooie herinnering.
    Veel succes !
  17. Ella:
    Nog 2 dagen en dan breekt de zon ⛅door. Je gaat goed☺ houwe zo👍
  18. Josefine:
    14 maart 2019
    Leuk om je te volgen. Zorg iedere dag maar dat je eten bij hebt. Anders word je nog vaak gefopt daar in België en Noord-Frankrijk. Bon camino
  19. Ellen:
    15 maart 2019
    Ha Imre , er gaat dan niets boven een lekkere zak frites met mayo ! Smullen ! En nu op naar de Leffe ! Wat schrijf je gezellig ! Kijk er al dagelijks naar uit .
    Bon camino!
  20. Tiny Dol:
    15 maart 2019
    Een stop op de citadel een aanrader prachtig uitzicht met een heerlijke Leffe of kop koffie. Wij hebben daar ook gezeten een mede wandelaar was 70 geworden dus daar werd een heerlijke koele Leffe opgedronken.
  21. Helma Bexkens:
    15 maart 2019
    al die regen is 3x niks, maar het wordt alleen maar beter!!
    En als je warme mensen ontmoet verkil je niet!