Na leon

2 juni 2019 - La Virgen del Camino, Spanje

Van mansilla de las Mulas naar La Virgin del camino. 24km

gisteravond prima maaltijd bij le jardin de camino. Ijs en koffie toe. Overigens prima geslapen daar. Ik was de laatste die wakker werd. Temparatuur was goed om te vertrekken, maar eerst ontbijten. Ook prima. Twee grote lappen geroosterd brood met jambon en jus. Op naar Leon. Dit was weer eens een leuke route. Via de caminobrug zie je Leon al liggen Omdat het weer behoorlijk warm werd besloten we wat extra pauzes in te lassen. Voordeel als je reserveer. Na de koffie en druiven pauze landen we in Leon. Bij de brug stond een stoet in klederdracht ipgesteld. Wij dachten die gaan een kunstje doen met dans en muziek. Maar helaas het wachten was tevergeefs. Dan maar richting de kathedraal. Maar eerst een terrasje. Welverdiend. Lange pauze gehouden. Gebeld naar het overnachtinsadres dat we wat later kwamen.  Niente problemo. Dus even langs de kathedraal en op weg naar la virgin del camino. Weer een heel mooie moderne albergue. Iets met een heel lange naam. De bedden afgezekerd met de slaapzakken voor anderen denken hee daar slaapt niemand. Er is nog plek genoeg. Korte hemelvaart vakantie is over. Er keert enigszins rust. Inkopen gedaan in het dorp voor de maaltijd. Om nu weer aan de hamburger met friet te gaan!!!! Met deze hitte maar iets van een uitsmijter, jambon en tomaten. Gaat helemaal goed komen. Morgen richting hospital de orbigo bij Verde. Heb ze al gebeld en yes zang en gitaar tijdens het diner. Altijd gezellg met het duo julio and iglesas. Maar eerst hier nog aan de maaltijd en in het dorpje aan de koffie. Groetjes uit een zeer zonnig spanje

imre

1. Hans:
    2 juni 2019
    Mooi verhaal weer Imre, lekker dat het zo goed gaat.
    Slapen jullie in de albergue met die groene stapelbedden?
    Kan ik mij nog goed herinneren.
    Nog veel plezier de laatste 300 km, komen nog zware etappe’s aan dus doe het rustig aan.
    groetn uut Almelo
    Hans uut Twente
  2. Astrid:
    2 juni 2019
    Mooie vooruitzichten, met veel gezelligheid. Het worden pittige maar vast fijne wandeldagen. Veel succes en plezier !
  3. Joop Jansen:
    Als ik dat zo lees gaat het lekker. Mooie herkenbare foto’s. Buen Camino
  4. Mimi:
    3 juni 2019
    Fijn om al je verhalen te lezen en foto’s te bewonderen. Nog steeds goed op gang lees ik buen Camino groetjes Mimi