Lang dagje

27 maart 2019 - Sézanne, Frankrijk

Van Mortmont-lucy naar Sezanne. 30km.

Prima geslapen en 's ochtends weer een prima ontbijt. Was afgesproken rond 8 uur, maar goed ik was toch wakker en hoorde de vrouw des huizes al rommelen, dus ik dacht ik ga het ontbijt maar eens opzoeken. Rugzak mee en buiten op de tafel gezet. Koffie en halve stokbrood en veel nam. Heerlijk gegeten. Afgerekend met mevrouw en een vette stempel. Waar is mijn rugzak. Nou, die had de heer des huizes al bij zijn vrouw in de auto gedaan. Ze brengen hun gasten meestal weer terug naar de plek waar ze de route hebben verlaten. Je hoeft niet dus niet 2 keer dat hele stuk. Was toch 2,5 km en telt wel aan. Het hoefde niet, maar wie ben ik om te weigeren. Netjes aangenomen en op weg naar de plek, waar ik gister de route afging. Mooi toch, lieve mensen. Op weg naar Sezanne. Jihad mijn eigen route weer herkend en uitgezet, maar ja 2 om was ik er al klaar mee. Veel teveel vrachtwagens die langs je heen denderen.  Mij te link. Dus toch maar de route weer opgezocht. Ook prachtig met verre uitzichten en af en toe een bos. Maar het telt wel mee. Ik weet niet wat leuker is, zachtje prut of harde prut. Het is ook nooit goed. Met die harde prut moet je wel oppassen dat je niet door de enkels swikt  Dus goed kijken waar je je voeten neerzet. Volgende week schijnt er weer wat regen te vallen, dus dat wordt weer prut an de leerzen. The lonly Walker. Alleen een auto kwam op een van de paden aan. Een boertje op weg naar zijn loonwerker. Dat zag ik later pas. Hij vroeg iets over st.jacques en ik: oui, oui. Hij haalde zijn mobiel erbij en keek op zijn routekaart mee. Oui, die kant op. Yeah, oke man. Just straight on. Merkte het wel de kilometers in de benen. Was best wel veel. Blijven smeren maar. Helpt prima. Morgen zou ik iets minder, ongeveer. 23km, maar de dame van het overnachtingsadres is ziek. Dan een dorpje verder geregeld, 2,5 verder. Dus een kleine 26km. Prima. Kan er lang over doen. Vandaag ook lange pauzes gehouden. Hoe leuk is het dat je overal een warm welkom krijg. Hier ook weer. Mensen zitten midden in de verbouwing, maar toch ben je welkom. Vriendelijk ook. Ze liet mij de kamer zien en ik moest even lachen. Een soort bruidsuite, alleen mis ik de bruid. Waar is die????? Vanavond om 7 uur aan het diner. Ben weer benieuwd. Gister ook lekker. Kip met pasta en een toetje. Ja, de combinaties zijn duidelijk anders dan in Nederland. Geeft niet. Lekker gegeten.

Nou lieve mensen. Ik hou het hierbij. Morgen nieuwe dag, nieuwe dingen. Fijne dag morgen allemaal.

groetjes

imre

1. Christine Demuynck:
    27 maart 2019
    je schrijft heerlijk.. het Is voor mij echt mee genieten
  2. Margriet en Pierre:
    27 maart 2019
    Franse gastvrijheid. Geweldig. Hoop dat het been het aankan.
  3. Elisabeth:
    27 maart 2019
    Ja zo'n sjiek bed had je in het bejaardenhuis niet getroffen:)
  4. Astrid:
    27 maart 2019
    Het was weer een mooie, unieke dag. Best veel KM, maar aan het einde van de dag is het steeds goed om van de avond te genieten. Met of zonder bruid, de kip smaakt vast goed. Veel succes morgen !
  5. Pé Veldt:
    27 maart 2019
    Prachtige omgeving Imre. Succes morgen!
  6. Lida Jonkers:
    27 maart 2019
    Wat zal je lekker slapen
  7. Ria de Jonge:
    27 maart 2019
    Lieve mensen! Je krijgt (meestal..) wat je vetdient. Dus jij zit goed!
    Veel kilometers, hoop dat je jezelf morgen niet overvraagt...
  8. Helene Van veen:
    Wat een heerlijk bed
  9. Mimi:
    27 maart 2019
    In ieder geval mooi weer, mooie natuur en mooie ontmoetingen. Fijn te lezen bon voyage morgen !
  10. Mieke:
    28 maart 2019
    succes morgen wandelvriend. je doet het toch maar weer. en dan ook nog zo n mooi verslag maken. dank je Imre!