Kort stukkie, lastige klimmen

24 april 2022 - Montefiascone, Italië

Vanochtend om 8 uur op pad voor de 19km lange etappe. Gelijk na de eerst te bocht omhoog. Langs slingerende paadjes en oog houdend op het meer. Daar kwamen wat hardlopers mij te gemoed. Nog nergens aan denkend. Tuurlijk zondag en de wereldberoemde hardloop/wandeltrail was gestart. Tegen het pad van francigena in. Dat betekende een paar duizend tegenliggers, joggers, runners en wandelaars. Was gelukkig net het bos uit. Dat was zo’n smal pad dat je elkaar eigenlijk niet kon passeren. Ik had geluk de andere pelgrims achter mij niet. Het was er mooi weer voor. 3 kwart van de wandeltocht kwam ik ze tegen met een heuse verzorgingspost. Tuurlijk kreeg ik mijn bekertje sportdrank. De laatste lopers waren beveiligers met wat honden. Een soort bezemwagen. De wegen waren goed te doen met hier en daar wat loopovergangen bij beekjes. De mtbers gingen met hun fiets door het water. Het laatste stuk naar Montefiascone was nog een beste klim naar de oude stad. Ik had geen overnachting nog geregeld. Eerst op een terras de administratie even bekijken. Monesterie de bernadette gebeld. Ik of zij begrepen geen klap van elkaar. Niet getreurd de bediende van het cafe nam mijn telefoon over en regelde de overnachting. Ben meestal niet voor een gat te vangen. Half 2 ging de poort open dus ik kon nog gebruik maken van een broodje en een bakkie. Ik heb daar een kamer voor mij zelf.  Nauwelijks binnen begon het te regenen. Dus gelijk maar het diner erbij besteld. Hoef ik er niet meer uit. Even zen verder voor deze dag. Rustig aan verslag maken en alvast overnachting gereserveerd voor morgen. Morgen bog korter dagje met een lange afdaling en nauwelijks klimmen. Komen nog wat dagen aan van in de 20km. Valt tot nu toe allemaal mee. Max gewonnen las ik. Mooi zo en wens ik iedereen een fijne avond toe en voor de werkers onder de volgers een mooie werkweek. Groetjes Imre

o ja straks de foto’s plaatsen. Verbinding werkt niet optimaal hier in het klooster.

1. Ans Zonneveld:
    24 april 2022
    Mooi dagje zo......en de zondag verder relaxed door!
  2. Marian en Wim Brundel:
    24 april 2022
    Goed dat jij een relax dagje er van maakt goed dat ze jou even hebben geholpen voor een overnachting en een maaltijd. Succes verder.
  3. Annemieke Blom:
    24 april 2022
    Leuk verslag! Relaxed hoor, op het laatst nog even een overnachting boeken. Heerlijk dat dit toch weer eens kan.
  4. Tiny:
    24 april 2022
    Prachtige foto’s Imre, dat neem je toch maar mooi mee in herinnering, ik zag zelfs nog een «  via Romana » of zoiets, leuk, wij zijn begonnen met de fiets tour «  de Limes daar waar ooit de Romeinen de landsgrenzen trokken door vele landen…
  5. Imre:
    25 april 2022
    Hoi Tiny, in 2013 de limesroute gedaan tot aan Linz in Oostenrijk. Een prachtige route. Succes met jullie tocht
  6. Mieke:
    25 april 2022
    Mooi om je belevenissen te volgen Imre.