keuvelend langs het Canal de Seine.

29 maart 2019 - Savières, Frankrijk

van Bagneux naar Savieres. 22km.

Gisteravond gezellige avond gehad met onze Belgische vriend en het gastpaar. Flesje wijn erbij, wat biertjes,kortom heel leuk. Vanochtend weer een aardig ontbijtje gehad en werden we uitgezwaaid voor onze wandeling langs het Canal de Seine. Alleen maar het Canal volgend kom je er vanzelf. Met mijn Belgische pelgrim Mark. onderweg leuke gesprekken gehad over van alles en nog wat. Tuurlijk is het een Vlaming, dus bij kent alle wielerklassiekers. Van 1955 tot nu hebben we alle klassiekers doorgenomen. De tijd vloog om. Onderweg rusttijd genomen in Mery-sur-Seine. Na een paar bakken koffie, weer op pad. Ik had mark mijn tube zalf geleend voor zijn scheenbeen ontsteking en waarachtig hij vond het al minder erg dan gister. Pelgrims onder elkaar helpen elkaar. In Troyes kopen we wel nieuwe. Mark Blijft 2 dagen in Troyes en ik ga verder. Wel heel gezellig met die gast. Niet alleen al te veel foto's gemaakt van 20km langs het Canal. In ieder geval sta ik er zelf weer een keer op. Ook leuk voor het nageslacht.  Met een andere pelgrim lopen is weer een andere belevenis dan alleen. Heerlijk keuvelend langs het Canal schoot de tijd ook lekker op. Eigenlijk weinig erg in de kilometers en opeens stonden we voor de deur van het nieuwe gastenverblijf. ook weer een aardige mevrouw, die gelijk vroeg of we een biertje wilden. Formidabele, madam. Dus vandaag even een soort andere dag zonder bijzondere gebeurtenissen. Hoewel een dagje met iemand optrekken is al een gebeurtenis, met mooie verhalen onderweg. Mark was vorige maand gepensioneerd en zei: nu alle tijd, dus op naar Santiago.

groetjes allemaal weer en een fijne weekend toegewenst.

Imre

1. Mimi:
    29 maart 2019
    Klinkt heel gezellig Imre! Je bent al een heel eind op weg 👍 wat is dat wondermiddel voor je scheenbeen? Mooie dag weer morgen en voor straks welterusten
  2. Wim en Marianne:
    29 maart 2019
    Leuk weer dit verslag fijn dat het goed weer is fijn weekend leuk om met Mark te lopen succes jullie verder.
  3. Theo:
    29 maart 2019
    Mooi plekje, in een tuinhuisje??
  4. Astrid:
    29 maart 2019
    Gezellig om even een wandelmaatje te hebben. Hij boft ook best met de scheenbeenzalf, precies wat hij nodig had. Goede tijd voor Mark en jou !
  5. Christine Demuynck:
    29 maart 2019
    Zou die Belgische man weet hebben van de albergue met de Belgische hospitalera????
  6. Amico Guiseppe:
    29 maart 2019
    Ja Imre, de klassieker maand komt er weer aan. Weet jij nog wie de hoofdprijs won op 1 april 1949. Nu nog een kleine 70 jaar gelden. Gefeliciteerd als je het weet!
  7. Elisabeth:
    30 maart 2019
    Alweer een mooie dag! Oh en dat Canal daar kwam geen eind aan vond ik. Wij hebben overnacht bij de Marianisten in Mery sur Seine was ook bijzonder. Troyes wel de moeite om een daagje te blijven Imre! En overnachten in het oude seminarie. Blijf genieten zeg ik maar weer! Groetjes
  8. Mieke:
    super Imre!!
  9. Joop Jansen:
    30 maart 2019
    Heerlijk toch! Zo’n gezellig rustig keuvel dagje.
  10. Elma:
    30 maart 2019
    En vandaag nog n stukje mooi kanaal naar de mooie stad Troyes. Ik hoop dat je in t centrum onverwacht. Ik had helaas op de campus gereserveerd. Was goed maar veel te ver vh centrum en met een omweg over veel te drukke wegen, incl Route National, terug naar de route. Bonne journee!