it's a rainy day vandaag

10 maart 2019 - Mol, België

Van Postel naar Meerhout. 20km.

Gisteravond dreigde een uit te lopen op een rustig avondje. Kan niet altijd feest zijn. Werd het ook. Tijdens het eten werd er niet veel gepraat, maar na het eten ontdooide het gezelschap en kwamen er toch leuke gesprekken.   Een van de gasten heeft jaren in Bannaux als vrijwilligster bij de Belgische pelgrims gewerkt. Nou, dat trof, daar heb ik ook samen met Margriet 25 naar een of twee weekenden ons best gedaan met zieke mensen te helpen tijdens een tridium . De Belgische vrouw was reisleidster geweest voor Belgische pelgrims voor de zaterdag en de zondag daar. Dat was weer heel leuk. Vanochtend laat aan het ontbijt, want de broeders starten daarmee pas om kwart over 8. Ook niet erg. Want de afstand vandaag was maar 24km. Dus goed gezien. Heel leuk was het dat Jan ( echtgenoot van een  vriendin van de groep waar zij vroeger  mee heeft gewerkt) bij de poort mij op stond te wachten. Zij wonen daar in de buurt en Jan vond het leuk een stukje mee te lopen. 2 weken terug had de hele groep bij mij nog aan de goulash gezeten. Gezellig. Het regende , dus het regenpak aan. Wat ben ik blij met het jack dat ik nog voor deze Camino heb aangeschaft. Perfect. Ben geen man van de poncho's. Mooie start weer van de dag. Jan liep een eindje mee, leuke gesprekken gehad onderweg en naar een klein uurtje wenste bij mij verder succes. Hij ging terug naar de auto en ik verder.door de bossen. Het was een mooi tochtje,  Onderweg in Meerhout was een stuk straat afgezet ivm vallende dakpannen. zie foto. jammer van de regen. Ik heb 15km door de regen gelopen en de laatste 5 km was het droog, maar heel veel en krachtige wind. Was weer een hele leuke ontvangst in pelgrimshoeve Mannu Dox.  Prachtige Belgische Bourgondische man. Hij had het bier al klaar staan. Geweldig toch. Al heel wat met elkaar gepraat over de Camino en de bijzonderheden. Na 3 biertjes vond ik het wel tijd om even te  douchen en zo. Thuisfront even gebeld, blog geschreven en om half 7 wordt ik aan de die verwacht. Nou, wat de avond gaat worden??? Ik ben benieuwd. Denk dat het hier weer rijkelijk gaat vloeien, want het is een en al gezelligheid bij die mensen. Morgen hoef ik maar 18km richting Diest. Daar zit ik in een pelgrims voor pelgrims huis. Morgen zien we wel weer wat we allemaal beleven. Gaat allemaal lekker. Benen helemaal top nog. Geen ongemakkelijkheden met het lijf. Maar wel even de rem er op legde afstanden . Beetje wind wezen dus.

wens iedereen een heel fijne avond toe en de. groetjes weer.

Imre.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astrid:
    10 maart 2019
    De gezelligheid overtreft volgens mij de regen.
    Veel plezier !
  2. Christine demuynck:
    10 maart 2019
    misschien nog een beetje Vlaamse gezelligheid op de camino binnen een paar maanden . ik woon in de albergue Villares de orbigo op de camino frances... als je die volgt 2 km na hospital de orbigo.
  3. Wilma Raats:
    10 maart 2019
    Mooi en zo te horen loopt het lekker, moet af en toe wel lachen als je zegt morgen maar 18km 😁 het kost je niet veel moeite als ik het zo lees! Ik vind het knap hoe je het doet 👍 fijne avond en morgen maar weer veel plezier 🙏🏽
  4. Lida Jonkers:
    10 maart 2019
    Wat weer een mooi verhaal, je tref wel heel veel gezelligheid, top, weer wandelplezier morgen
  5. Ronald Lijster:
    10 maart 2019
    Natuurlijk wel een kratje Postelbiertjes in je rugzak meegenomen Imre. Veel succes! Ik maak nu al een diepe buiging voor je.
  6. Magda:
    10 maart 2019
    Byzonder Imre jouw ontmoetingen en gesprekken, je trekt het aan een goede vibe zullen wezeggen mooi om te lezen.
    Wordt een supercamino!!
  7. Joop Jansen:
    10 maart 2019
    Mooi verslag en super foto’s.
  8. Helma Bexkens:
    10 maart 2019
    Bedankt voor het verslag en de foto's.
    Wat fijn, dat het je zo goed gaat, afgezien van slaommen en regen, maar ach, dat gaat over en voorbij.
    Fijne dagen.
  9. Annelies:
    10 maart 2019
    Wij hadden de hele dag (veel) regen.
    Groetjes uit Harlingen
  10. Elisabeth:
    10 maart 2019
    Goed verhaal en ach natter dan nat kun je toch niet worden en het fijne is dat je ook weer droog wordt Imre!!
  11. Evert Meijs:
    11 maart 2019
    Ben benieuwd hoe het je vergaat in Diest, Imre. Ik wil vanuit Valkenswaard naar Diest, en dan 'de' camino op. Ik lees graag over je, morgen. Evert