Hele mooie wandeldag

7 mei 2019 - Gaillères, Frankrijk

van Bourriot naar Gallieres 29km

Wat een geweldige plek weer gister. Gastvrouw en gastheer krijgen een dikke 10. Allereerst de geweldige accommodatie en later een geweldig diner. Wat aten wilde zwijn. Die had zo lang gesudderd dat ie van je vork viel. Geweldig. Gastheer was een voormalig pelgrim en wist dus wat de pelgrims nodig hadden. Nou, la formidabele. Dat was heerlijk slapen na de maaltijd waar de wijn weer rijkelijk vloeide. Vanochtend stond er weer een prima ontbijt te wachten. Overvloed aan brood, koffie, thee en beleg. Daarop is het natuurlijk heerlijk wandelen. De wandeling van vandaag was veel en veel leuker dan die van gister. Veel variatie in de wegen en volledig vlak. En zachte ondergronden. ook dat loopt lekker. Wel 29km, maar eigenlijk ging het heel gemakkelijk. Onderweg een keer koffie met een chocobollen en later op een bankje restanten stokbrood met smeerkaas opgegeten. Gelijk een hele rond van de smeerkaas op. Ja, die Jacqueline die kan er wat van. Die valt echt niet af, die komt alleen maar bij. Bij mij is dat natuurlijk heel anders. Ik Let er wel op. 😂😂😂 Bij het nieuwe adres weer in de ene van de andere verbazing. Waaraan hebben wij doet weer te danken. Een prettige gastvrouw met warm onthaal en. een prachtig verblijf. eerst maar aan het zwembad met een biertje. Zwembad overigens niet open i.v.m. dat het water niet op temperatuur is. Anders had ik natuurlijk op Facebook gezet dat bij 50 likes ik het zwembad ingedoken was. Jammer maar helaas. de dames hebben zich kranig geweerd. Diepe bewondering voor Jacqueline en Hilly dat zij gewoon effe bijna 30km hebben gewandeld. Mogen ze best trots op zijn. Kanjers van meiden. Chapeau. Voorde komende dagen proberen wij een beetje tot st.jean-pied-de-port de overnachtingen te regelen, maar dat gaat niet van een leien dakje. Sommigen doen geen reserveringen. We gaan het wel zien hoe een en ander afloopt. Morgen een korte route van 14km, dus eigenlijk een beetje een rustdag. Ook wel lekker. Zelf denk ik maandag in st.jean-pied-de-port aan te komen en dan in het feestgedruis wat Camino heet terecht gekomen. We gaan het weer beleven. Straks hier weer aan de maaltijd. Benieuwd hoe dat hier weer is. We vallen van de ene in de andere heerlijkheden.

Lieve mensen, namens Jacqueline en mij weer een fijne avond en mooie dag morgen.

Imre

1. Astrid:
    7 mei 2019
    Mooie locatie hebben jullie weer getroffen, klein paradijsje ! Zwembad met deze temperaturen... ik zou zeggen: nog voor geen 1000 likes, geniet maar van het lekkere eten en de wijn, wel zo lekker. Veel plezier met elkaar en morgen weer een gezellige en mooie wandeldag gewenst !
  2. Mimi:
    7 mei 2019
    Een tijdje niet gevolgd en zie nu hoe ver je al bent chapeau en nog steeds goed gehumeurd. Blijf genieten Imre !
  3. Ad Huizing:
    7 mei 2019
    Heerlijk Imre. Wat schrijf je lekker. Geniet van je rustdag morgen. Na maandag wordt het file-lopen hoor ik zo links en rechts.
  4. Helene Van veen:
    7 mei 2019
    Zo te zien een mooie wandeling
  5. Joop Jansen:
    7 mei 2019
    Zoals zovele volgers geniet ik van de mooie verhalen en prachtige foto’s die diverse pelgrims hier op deze site zetten.
    Super. Bon Camino
  6. Joop Jansen:
    7 mei 2019
    Zoals zovele volgers geniet ik van al die mooie belevenissen en foto’s. Super. Bon Camino.
  7. Dineke van Geel:
    7 mei 2019
    Geweldig al die mooie verhalen en foto’s van jou! Steeds opnieuw genieten. Ik meen me te herinneren dat je ooit eens geschreven had rond die tijd in SJPP aan te komen. Dat komt dan toch maar mooi zo uit ook. Knap. Zelf vertrek ik zaterdag naar SJPP om dan maandag te beginnen. Ben benieuwd of ik je nog ergens tegenkom. Jouw tempo heb ik in ieder geval niet. Maar als ik iets van jouw positiviteit mee kan nemen ben ik al heel tevreden. Wil ook echt gaan genieten. Bon camino