Halfweg

21 april 2019 - Limoges, Frankrijk

Van St. Leonard-de-noblat naar Limoges. 23km

Gisteravond dacht ik een rustig avondje te hebben. Ging ook zo. Zelf even een magnetronnetje gehaald en een biertje. Spaghetti bolognese. Altijd een zekerheid. De Fransman had hetzelfde menu. Na afloop deed hij nog wat met de televisie en ik ging naar bed. Go zover alles goed. Ze sliepen naast de kerk. Pasen. Wat is dat? om kwart voor 10 begon het hele arsenal aan klokken te luiden voor de paaswake. Was net in mijn eerste slaap. Nou kon wel roepen. Oh je......., maar dat was het ook. De paaswake. Van een tweede slaap is er eigenlijk weinig van terecht gekomen. De hele nacht om het half uur die klokken. Zo rond 4 uur ben ik wat weggesukkeld. 7 uur wakker. Aankleden maar en koffie zetten. Sleutel weer in het sleutel kastje en op pad. eerste paar kilometers weer heel mooie dingen onderweg.l Daarna een beetje saai. tot de koffietent halverwege. Koffie prima en achter onze rug lag een varken aan het slot te garen. Die heeft de paas niet gehaald. 'smiddags feest daar, dus het varken moest er aan geloven. Na de pauze op weg naar Limoges. Op de heuvel die je de stad al liggen en de kathedraal toornt er bovenuit.  Vlak voor de brug eerst maar even een binnenkomertje. een biertje dus. Kreeg ik een mooi schelpje aan een touwtjer bij mijn biertje. Café heette St. Jacques en iedere pelgrim krijgt daar zo een souvenirtje mee. Toch wel heel leuk. Daarna omhoog naar de kathedraal. Wat een gebouw. Heel heel heel hoog. Als je binnen staat, denk je, mijn god, had het niet iets lager gekunt. Omdat ik pas om 4 uur terecht kon bijna de zusters franciscanessen, eerst maar een terrasje opgezocht. Nou lachen weer. Zit ik heerlijk in de launchstoel komt er een deftige dame aan voor een kopje koffie. Gaat zitten, hoge schoentjes, strak in het pak, zonnebril op en zwarte handschoenen aan. Besteld koffie en gaat in haar boek lezen. Pen erbij voor aantekeningen. Koffie wordt gebracht. Will ze zonder te kijken de koffie pakken, lazert  het kopje om. weg koffie.  Nee, ze hoefde geen nieuwe. Gaat verder met lezen. Komt er een echtpaar aan. Hij ruim in zijn lijf. zeg maar heel ruim en vol tattoos. Bestellen koffie en een bier. Hij pakte een tas en haalt daar een hamburger uit. Wat heet. Een heel brood met 2 burgers er op. Ongegeneerd naast die deftige dame zitten "vreten". Zijn hele hoofd beweegt met kouwen. Afijn niet om aan te gluren. Ik kan er wel om grinniken en de omstanders kijken ook van , uhhhh hoedan??. Ik dacht, ik maak er ongemerkt maar foto's van. Het was bijna tijd om mijn plek op te zoeken. Gebeld. zuster deed open en sprak gelukkig Duits. Prima plek om te slapen. Vanavond een hapje doen in het plaatsje. Mag wel op Pasen. Zit nu halverwege de rit., Maar wat is halverwege. Ik ga dat morgen eens proberen uit te zoeken.

Fijne dagen nog een de groetjes

Imre

1. Corry Pronk:
    21 april 2019
    Tja twee werelden op een foto. Wat kan je daar heerlijk om grinniken. Fijne paas! 🐰🐣🐤
  2. Wim en Marianne:
    21 april 2019
    Irme wij hebben jou verhaal weer gelezen er was twee dagen geen Wifi helaas op een foto van jou stond Santiago nog 1422 km bij ons zijn het er nog maar 16 km. vandaag moet je erniet zijn geen bed te vinden het bast hier van al de.Spanjaarden en Duitsers die hier lopen wij zitten nu in een pension voor 15 euro. Nog fijne Paasdagen en succes verder. Groetjes.
  3. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    In Limoges ben je inderdaad halverwege! Je kunt nu gaan aftellen.
  4. Helene Van veen:
    21 april 2019
    Ha ha ha, had het graag willen zien .
    Wat een gekke mensen heb je toch.
    Ik vraag mij nu wel af Imre, ben he het al een beetje zat dat lopen ? Of totaal niet .
    Groetjes uit Hoorn 👋🏻
  5. Jurjen:
    Zo te zien heb je 2 varkens gefotografeerd...😂
  6. Elza:
    21 april 2019
    Jammer dat ik de kathedraal van Limoges ga missen want ik 'sla straks af naar links' bij Benevent-l'Abbaye, ga dan richting Rocamadour....
  7. Lida Jonkers:
    21 april 2019
    Mooie foto van jezelf, en al een beste bruine pelgrimskleur
  8. Joop Jansen:
    21 april 2019
    Mooi verhaal en mooie foto’s.
    Vanavond maar wat slaap inhalen.
  9. Astrid:
    21 april 2019
    Op de helft, het gaat heel goed !
    Mooie foto's en verhalen met humor geschreven...je hoort het gebeuren met de Paaswake en de "2 varkentjes" blijven vast ook in de herinnering. Het plezier zit 'm vaak in de kleine dingen.
    Morgen weer veel goeds en succes !
  10. Theo:
    22 april 2019
    Die afstand tot Santiago blijft een mistery, i n elke plaats hebben ze weer een andere afstand, je moet voor jezelf bepalen waar jouw halfweg ligt of achteraf kun je zien waar jouw halfweg lag!! Bon Chemin (zoals ze in Frankrijk zeggen)!!