Drukkend weer

23 mei 2019 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Van najera naar Santo Domingo de Calzada. 22km.

Gisteravond bij senior Pierre het pelgrimsmenu gedaan. Prima kost. Vooraf een pasta. Hoofdmenu lapjes de la porce en ijs toe. Voldaan terug naar de albergue. Nog even een licht terrasje gedaan en dan de koffer in. Het zou een makkelijk dagje worden maar de rugzakken begonnen zich vanochtend om 5 uur te bewegen en om 6 uur was iedereen vertrokken behalve wij. Wij hebben dus het licht uitgedaan en de deur gesloten. Eerst maar even koffie en dan op pad. Kon al gauw in t-shirt. Nauwelijks op pad of er kwam een groep uit de bossen lopen. Die hadden duidelijk een verkeerde weg genomen. Ja, gewoon achter iemand aangelopen die na een kwartier zei: de Camino is die kant op. Ben je daarvoor zo vroeg uit je bed gevallen. Er was bewolking. De zon kwam nauwelijks door. Het was drukkend met een paar heel saaie stukken. De drukkende warmte maakte het lopen zwaarder. Er zat geen gang in. Kon niet in mijn ritme komen. Mooi dat het maar 22km was. En weet je, kwam ook nog langs een mooie golfbaan. Helaas de stokken en golfballen niet mee. Kon dus niet aan mijn handicap werken.  het ging redelijk snel met de afstand en zagen we Santo Domingo de la Calzada al liggen. Voor het grijpen. Prima albergue weer. Er loopt ook een Italiaans meisje mee. Een dubbele ADHD-er. Die loopt van voor naar achter, van links naar rechts en praat een heel peleton pelgrims omver. We noemen haar ook hurricane italia. Wat een energie. Straks nog even wat eten scoren in het stadje, misschien na afloop nog een biertje. We gaan het beleven. Het zou gaan regenen. Morgen naar tosantos. Overnachting geregeld. Groetjes allemaal weer uit een zonovergoten Spanje. Ach, het kan slechter.

Imre

1. Helene Van veen:
    Lijkt wel file lopen daar . Hier gelukkig niet Ben nu in Rendondela
  2. Ria de Jonge:
    23 mei 2019
    Pfff, als ik die lange wegen zie..
    Wel omzoomd met prachtige klaprozen, wat een schitterende kleuren.
    En die lieve hond!
    Mooi verhaal weer Imre, met weer mooie foto's!
  3. W.G.M. Blokker:
    23 mei 2019
    Lees al een hele tijd je blog en ben net zelf terug van 3 weken Camino dus weer het lezen hervat. Gemerkt dat als mensen op je blog reageren dit voor jezelf heel motiverend werkt!

Herkenbaar stuk, jammer dat je niet 1 dorp verder gaat erg leuk daar in de kerkelijke herberg van Grañon, heel bijzonder sfeertje
  4. Ella:
    23 mei 2019
    Doe je goed, iets kortere stukken (nou ja, ik zou ze lang zat vinden) rustig aan houwe zo👍je gaat nog steeds lekker
  5. Joop Jansen:
    23 mei 2019
    Goed dat je wat kortere afstanden loopt in verband met je aankomst planning en de volgende slaapplek reserveert. Heb je geen last van bedjesregelstres.
    Mooie foto’s weer en geniet van je welverdiende biertje.
  6. Astrid:
    23 mei 2019
    Het lopen lijkt je zo gemakkelijk af te gaan bij het lezen van je blogs, maar het is iedere dag toch weer een hele klus , maar wel een hele mooie ! Je verhalen zijn erg boeiend om te lezen, je ziet het voor je gebeuren.
    Morgen weer een goede loopdag met veel plezier en lekker eten en drinken (heel belangrijk !).
  7. Dineke van Geel:
    23 mei 2019
    Weer een leuk verhaal. Loop een dag op je achter, dus grappig om alvast wat te lezen en zien. Vond het ook drukkend warm. Wij gebben wat regen gehad
  8. Elly:
    23 mei 2019
    gezellig druk op de Compostella.....leuke foto's