Dordogne

26 april 2019 - Périgueux, Frankrijk

Van Sorges je Perigueux. 22km

Gisteravond een heerlijke maaltijd voorgeschoteld gekregen van de hospitaleros. Alsof ik bij moeder thuis was. Aardappeltjes, wortelten, ui en een heerlijk stukje vlees erbij. Soep vooraf en dus overal maar dubbel van opgeschept. Een paar uurtjes eerder hadden de Fransen een grote puntzak frites gescoord. Ook lekker. Vanochtend vroeg er uit. Half 8 ontbijt er daarna op pad. Het wa tegen regen aan. Wel een jas aan of niet. Het was nogal fris dus toch de jas maar aan. 22km door weilanden en bossen. Geen dorp te bekennen. Heel licht heuvel op- en heuvel af. Dus een prima tocht en rond 13.00 uur kwam ik al Perigueux binnenrollen. Het wandelen gaat eigenlijk wel heel lekker. Alles voelt prima, geen lastige dingetjes of pijntjes. Perigueux is best een groot stadje.m Was al sneller bij de Alberge van de vrienden van Sjaak. ( Les Amis de St. jacques). Gaat de alberge pas om 3 uur open. Dus maar in het parkje bij de kerk gezeten en kijken hoe het zit met de overnachting voor morgen. Mijn schoonzus Jacqueline belde al dat ze morgen om 10 uur in het station van Perigueux aankwam en wilde dan meelopen ipv met de trein naar de volgende plaats . Helemaal goed. Zij gaat een dag of tien met mij mee. Ergens in de buurt van orthez stapt ze er weer uit om volgend jaar vandaar de tocht te vervolgen. Mooie aanloop voor haar naar St.Jean-Pied-de-Port dus en het beetje het Camino gevoel krijgen.. Hier via de hospitalen gevraagd of hij wat wilde helpen in en rondom Saint Astier iets te vinden. Ik had al wat gebeld, maar omdat het weekend ijs , is er al veel complete. Dus bij aan de slag. Morgen om 10.00 uur sta ik bij het station. Iets later dan anders, maar dan hoop ik dat de overnachting geregeld is en maakt het niet uit hoe laat je aankomt. Zij heeft er zin in en ik ook. Vanavond hier weer aan de maaltijd en gezien de vriendelijkheid hier ga ik uit van een prima diner. Ik vroeg jullie allemaal weer vanaf de Camino.

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lida Jonkers:
    26 april 2019
    Gezellig voor je de komende dagen samen met je schoonzus, veel plezier samen, groetjes
  2. Jan steen:
    26 april 2019
    Top zoon schoonzus die mee loopt ga er lekker van genieten samen gr
  3. Jos Verluyten:
    Imre,

hier nog 2 adresjes voor morgen:
    Grun Bordas bij Gilles (burgemeester) en Valerie
    Campsegret La Maure chambre d'hôte bij Patrick en Els (Belgen), 5 km van de route
  4. Mimi:
    26 april 2019
    Wat leuk dat je schoonzus meeloopt. Veel plezier samen.
  5. Astrid:
    26 april 2019
    Mooi dat het lopen zo goed gaat ! Een goed begin voor de plannen van en met je schoonzus. Fijne dagen met elkaar!
  6. Wim en Marianne:
    26 april 2019
    Wat jos schrijft is heelgoed je belt in Grun en ze komen julie halen en de Belg in het volgende overnachting is ook heel goed . Succes.
  7. Joop Jansen:
    26 april 2019
    Leuk om met z’n tweeën te lopen. Ik heb jaren met mijn broer samen gelopen. Super herinneringen aan.
    Mooi verhaal en mooie foto’s.
  8. Ria v Stam:
    26 april 2019
    Even op de ANWB kaart opgezocht waar je nu zit. En dan even een paar dagen samen oplopen met je schoonzus. Wat heerlijk Imre.nog even en je mag Spanje inlopen. Wij wensen je een voorspoedige laatste stuk. Succes. Gr
  9. Annelies:
    26 april 2019
    Veel plezier en succes samen met Jacqueline.
    Groetjes uit Harlingen
  10. Jos Verluyten:
    27 april 2019
    Imre, ik heb de naam van de plaats Campsegret-la-Maure gevonden in de blog van een pelgrim; ik heb geen adres maar de afstand tussen Campsegret-la-Maure en Bergerac is 18,7 km te voet.
  11. Elma:
    27 april 2019
    De komende weken met de vakantiedagen voor de Fransen zal 't zeker wat drukker op de route worden en helaas ook nodig om vooraf te reserveren. Ik kan je zeker de herberg in Port-Ste Foye la Grande aanraden (dus niet in de stad over de rivier!). We hoeven inmiddels niet te zeggen dat die vakantiedagen ook voor bakker/slager/supermarkt/bar/restaurant sluiting zorgen ;-). Geniet de mooie en bijzondere tijd samen met je schoonzus! Bon Chemin
  12. Elisabeth:
    27 april 2019
    Mooi Imre ben benieuwd waar je vandaag gaat eindigen! Extra veel wandelplezier met je schoonzus. Ultreia et useia
  13. Margriet en Pierre:
    27 april 2019
    Op koningsdag met leuke beelden op t.v, toch je verhaal lezen. Al vroeg vandaag. Een mooie tocht verder. Misschien toch even wennen met twee lopen. Succes
  14. Ate van der Zaag:
    27 april 2019
    Net terug uit Ootmarsum, eerst even je verhaal lezen, iedere keer weer leuk.
    Zo te lezen gaat het heel goed met je, blijf genieten.
  15. Cees Schoutsen:
    28 april 2019
    Goh Imre, wat gaat het lekker en toppie dat je lichaam zo goed reageert. succes aankomende dagen gr