Het dagje weer wel. 11 april 2021

11 april 2022 - Lucca, Italië

Soms valt het mee soms tegen. Vanochtend na een prima nacht zonder te denken aan het vliegen opgestaan. Meeste stond al klaar.ff een broodje, rugzak over de schouder gooien en gaan. Met de bus naar Hoorn en de trein naar Schiphol. Na de douane doorlopen zonder inchecken, want dat had ik via internet al gedaan. Kwart over 12 nog niks aan het handje. Nauwelijks 10 minuten later bericht door de intercom. Grondpersoneel op vliegveld Pisa in staking. Nou das lekker. En nu???? Afwachten en afwachten. Wat een gedoe. Had al visioenen van de trein terug naar huis en wat anders gaan doen. Ik kan snel schakelen. Friesland, Limburg en de Eifelsteig kwamen in mij op. Na 2 uur verlossende woord. T giet oan!!. Toch nog dit jaar. Dus snel in de rij voor de boarding pas en je plaats zoeken. Alles zat en let’s go. Onderweg een gratis drankje voor geleden traumatische ervaring zat er niet in. Zelf de knip maar trekken voor een welverdiende afflighem. 5 uur vlogen we Pisa binnen. En de trein pakken naar Lucca. Na 19.00 uur koste het inchecken €10 extra. Kwart voor 7 kwam ik binnen rollen. Gloeiende gloeiende 6 trappen omhoog. Overigens was de oma een lieve hartelijke vrouw. Geen  lidt in het oude pand. Bed was al net zo oud. Iets van gietijzer.  Zeker van de eerste leg. Spullen neergezet en Lucca in. Terrasbezoek. Ik had wel trek. Veel salade en friet. Terug op het kamp gedoucht en verslag maken. Verder geen tijd Lucca te bezoeken. Was er al een keer geweest en toen alles bezocht. Dus ik wist de weg naar de terrassen. Morgen eerst een stempel scoren en dan de eerste etappe. 17km. Heerlijk om er even in te komen en de natuur op te nemen. Groetjes allemaal en werk ze lekker voor degenen die de t nog moeten en de rest geniet van je vrije tijd.

Imre

1. Wil Vermaas:
    11 april 2022
    Imre, wat leuk je reisverhaal weer in mn mailbox te vinden, ben benieuwd naar je avonturen
  2. Amico Guiseppe:
    11 april 2022
    Als het allemaal soepeltjes loopt is het avontuur niet compleet. Veel plezier met je nieuwe wandeling.
  3. Astrid:
    11 april 2022
    Het is weer leuk om je te volgen. Veel plezier en succes... Mooie route die je gaat doen !
  4. Hans Kanters:
    11 april 2022
    Mooi om wederom mee te lezen naar je avonturen.
  5. Liana:
    11 april 2022
    Wat fijn dat we je weer mogen volgen. Veel plezier.
  6. Ad Huizing:
    11 april 2022
    Hoi. Ik stond rond 10 uur vanochtend ook op Schiphol. Loeiend druk, 20 min vertraging vanwege de 60 kg overstegen van de dame voor me. Lange rijen bij de controle, maar uiteindelijk om 11.40 de kist van 11.50 naar Malaga gehaald. De hele week rondkijken en genieten van de Semana Santa. Daarna wat strandwandelen. Geniet van Italië. Ik lees je.
  7. Imre:
    Hoi Ad het was inderdaad loeidruk. Dijne vakantie
  8. Andries Tromp:
    11 april 2022
    Het verhaal begint spannend Imre! Ben benieuwd hoe 't verder gaat daar Italië!
    Succes of wat zeg je daar? Buon Camino?
  9. Marianne:
    11 april 2022
    Is het toch nog goed gekomen...
    Ik wens je een prachtige tocht toe!
  10. Judith:
    Begint goed
    Fijne reis imre
    Gr judith
  11. Jan Hogeveen:
    11 april 2022
    Leuk om je weer te volgen, Imre. Veel wandelplezier en succes in het mooie Italië.
  12. Helma:
    11 april 2022
    Tja, het zal Imre niet overkomen......, maar je bent in Italië en aan het lopen. Veel plezier
  13. Miranda:
    11 april 2022
    Spannend begin!!! Maar gelukkig kan je toch beginnen. Buon Camino en fantastisch dat we kunnen mee genieten.
  14. Ans Zonneveld:
    11 april 2022
    Beetje stroef begin, maar de eerste gele rakker heb je toch al weer te pakken! Veel plezier en mooie ontmoetingen!
  15. Elly:
    11 april 2022
    Bon Camino… leuk je weer te volgen.
  16. A. Jacobs:
    11 april 2022
    Leuk om je weer te kunnen volgen. Mooie tocht!
  17. Tiny Dol:
    11 april 2022
    Fijn om je weer te volgen, geniet ervan.
  18. Elma:
    12 april 2022
    Dank je dat we je weer mogen volgen. Buona strada!
  19. Ria van de Ven-Landzaat:
    12 april 2022
    Een hele mooie tocht gewenst!!! Heel benieuwd naar je nieuwe reisverhalen en foto's!
  20. Andy:
    12 april 2022
    Een spannend begin maar je bent er.
    Weer een mooi wandelavontuur gewenst! Leuk om je weer te mogen volgen.
    Fijne dag!
  21. Helene van Veen:
    Heel veel plezier Imre
  22. Ellen:
    12 april 2022
    Ha Imre, jeetje...jij maakt het altijd spannend ! Maar eind goed ,al goed...je bent er ..deze keer onderweg naar Rome .Lijkt me ook fantastisch mooi! Leuk je weer te volgen .mooie tocht!
  23. Sierk Ter Horst:
    12 april 2022
    Heerlijk dat onderweg zijn en ervaren! Succes!
  24. Annelies:
    12 april 2022
    Na een vervelend begin, toch alles o.k. verder.
    Misschien kan je de 10 euro terughalen bij de Schiphol….😆
  25. Jurjen:
    12 april 2022
    Heel veel plezier op je wandeling naar Rome!
    Ik lees je verslag weer met veel plezier.
  26. Nicolet Janse:
    12 april 2022
    Geniet van al het moois om je heen! Fijn om je verhalen te mogen lezen!
  27. Josefien:
    12 april 2022
    Mooie camino gewenst, met weer veel leuke avonturen (ook als je er pas achteraf om kunt lachen 😉)