dagje chil

2 april 2019 - Chablis, Frankrijk

van roffey naar Chablis. 20km.

Lieve lieve mensen. Wat een overweldigende , hartverwarmende reacties op mijn verjaardag. Ik ben er stil van. Geniet ook van al jullie reacties op het feit dat mijn kinderen langs zijn geweest. Ja, zo'n verjaardag vergeet ook niet zo gauw. Ik dank jullie allemaal. Ik ben een gelukkig mens en trots op mijn kinderen, schoondochters en kleinkinderen. En nu weer terug naar de werkelijkheid van alle dag. De Camino. Vandaag een prachtige route door het glooiende landschap op weg naar een ander soort wijn. De Chablis. Het was een lichte regen, wat je eigenlijk geen regen mag noemen, maar toch de jas maar aan. Ik heb heel heerlijk  lekker chil, zeg maar een gewandeld en alles nog eens de revue laten passeren. Precies een maand onderweg. plat met 2 dagen regen door Nederland, mijn zus een dagje mee. De Ardennen met slagregens en omgewaaide bomen op het pad. Het stuk Frankrijk in goed, zelfs prima weer. Beetje ontsteking gehad aan mijn scheenbeen, maar dat is allemaal goedgekomen. 1 pelgrim 2 dagen mee opgetrokken en over twee dagen in Vezelay. Dan zit een derde van de afstand er op. Het is mij allemaal niet tegengevallen. Buiten het scheenbeen om, geen andere ongemakken. ( ik klop het wel allemaal af). Schoenen  vertonen nauwelijks slijtage en de blaren blijven weg. Dat loopt allemaal heel heerlijk. Zit nu in een herberg van de pastorie. Herberg mag geen naam hebben. een lokaal van de plaatselijke pastorie. een bed, een douche en toilet. Meer heeft een pelgrim niet nodig. een hok daar stuur je je hond nog niet in, maar wel lekker warm. Vanmiddag maar even gegeten in het stadje en wat rondgekeken. De Chablis. Geen idee, nog niet geproefd, maar volgens de kenners wel lekker. Misschien vanavond bij het eten. morgen een iets langer dagje naar het dorpje betsy-sur-cure in de gemeenteherberg. Schijnt morgen wel te regenen en donderdag ook nog wat, maar daarna zijn de weersverwachtingen weer goed, net tegen de 20graden.

Nou, lieve mensen, de dag van vandaag ging in een flow. Morgen ook weer wat op hoogte lopen.

Ik groet jullie allemaal weer

Imre

1. Elisabeth:
    Hoi Imre,
    En over 364 dagen ben je weer jarig :) Wij liepen in het parochiale onderkomen maar dat was 4 jaar terug een stoffige en vieze boel, hield er een allergische reactie aan over, traan ogen en niezen niezen. Maar je houdt r wel een mooi verhaal aan over dat ook. Nog even dan ben je in Vezelay een grote mijlpaal! Bonn change et bon chemin
  2. Helma Bexkens:
    2 april 2019
    Die feestelijke verjaardag had je ook verdiend; zo leuk, dat je jongens er waren. Mét haring. geniet nog maar lekker na onder het lopen. Op naar de volgende mijlpaal!!
  3. Paul:
    2 april 2019
    Bonjour Imre, leuke verslagen elke dag. Het gaat hier ongemerkt snel. Wij hebben hier ook geslapen in 2015 en eitjes gekookt (?) in de witte waterkoker op de achtergrond.
  4. Marion:
    2 april 2019
    Fijn zo'n verjaardag!! Ik kijk iedere dag naar je verslagje uit.
  5. Astrid:
    2 april 2019
    De Chablis zit in elk geval in je hart, daar gaat het om.
    Met alle waardevolle herinneringen nu weer verder; regen of niet dat maakt dan niet zoveel uit. Veel plezier en succes !
  6. Dineke van Geel:
    2 april 2019
    Wat mooi dat je op zo'n fijne manier kunt terugkijken op de afgelopen weken. Jij geniet ten volle en ik geniet mee van
    jouw verhalen. Veel plezier nog
  7. Ellen:
    2 april 2019
    Wat heerlijk dat je er zo van genoten hebt , de jongens als grootste cadeau maar ook alle reacties van je vrienden , familie , trouwe lezers :) ja het is heel bijzonder een kroonjaar en zeker op deze manier als pelgrim ! Prachtig je verhalen en al bijna op een derde .! Hij gaat prima zo ! Ga lekker door en geniet van je pad !
  8. Wim en Marianne:
    2 april 2019
    Geweldig dat jou zonen er waren geniet er van wij van jou verhalen heel leuk dank daar voor het gaat jou goed verder.
  9. Joop Jansen:
    2 april 2019
    Op zo’n rustige loopdag heb je dat wel vaker. Komen alle belevenissen en ontmoetingen nog weer eens voorbij.
    Geniet ervan.
  10. Elma:
    3 april 2019
    Na de fantastische verrassing door je jongens, nu ook al weer bijna op een derde van je tocht. Een nieuwe mijlpaal in Vezelay. Maar eerst nog even langs de mooie Cure lopen. On y va!
  11. Marion de Bood:
    3 april 2019
    Alsnog gefeliciteerd Imre, wat een superleuke verrassing van je zonen. Geeft je weer extra energie, al heb je nog energie genoeg als ik t zo lees.