Dag1 Le Puy en Velay

5 juli 2021 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Vanochtend om 07.15 uur vertrokken uit Amsterdam. Best wel druk. Het leek wel een ziekentrein. Allemaal mondkapjes om.  En de covid app scannen. Alkes oke. In Parijs werd het nog een keer gedaan. Sjek sjek dubbel sjek.Tuurlijk heb ik dat weer. Een vrouw met een hond naast mij. En niet eens een kleintje. Een volwassen Husky. Wel lief . Legde gelijk zijn kop op mijn voeten. Lekker dan. Tot Parijs dus.onderweg moest ik ff naar het toilet. Tuurlijk plaats naast het raam. Hond moest eerst weg. Niet aangelijnd, dus die sjeesde het treinstel door. Dame er achteraan. Beestje luisterde niet. Gedoe. Maar ik kon doorrrr. Door Nederland en België ging het nog rustig. Na Brussel de vaart er in. Snelheden over de 300km. Is Max Verstappen niks bij. In Parijs 2 uur wachten op de volgende trein richting St. Etienne. Weer mis. Een vrouw die eigenlijk 2 stoelen nodig had, dus naast mij. Met huilend kind. Is de bar open??? Nee ivm corona mag dat niet. Vette pech. Dus een 3 uur knel gezeten. Dwars door de graanschuur van Frankrijk naar De volgende  stop. Daar 1 1/2 uur pauze. Vlak voor instappen kwamen 2 dames op mij af. Ben jij Nederlander. Yep, nou dan ben jij emericus Revers. Uhhhh. Haar vriendin volgt mij op FB. Gezellig gekeuveld tot Puy en Velay. Daar op zoek naar mijn overnachting. Mooie plek en op naar de terrassen voor een biertje en een hapje en aan de blog. Morgen de toerist uithangen en woensdag aan de wandel. De dames gaan morgen al op pad. 27 graadjes hier. Lekkerrrrrr

pellegrino Imre

1. Helene Van veen:
    5 juli 2021
    Ha ha , hond en daarna een volle dame .
    Jij treft het maar.
    Leuk dat je al een beroemdheid bent en herkent wordt.
  2. Jacqueline:
    5 juli 2021
    Never a dull moment with Imre.
    Lekker rustig beginnetje toch. Dat belooft nog wat.
  3. Geesje Kip:
    Buen camino Imre
  4. Ellen:
    5 juli 2021
    Veel plezier op je tocht , zal vast heel mooi zijn .zal daar over de nodige weken ook zijn als het goed is ! Gisteren vertrokken vanuit Gulpen te voet alleen . Te zware rugzak , tent mee , kan ik in le puy weer terugsturen. Geniet ervan Imre , beroemdheid !
  5. Ria de Jonge:
    5 juli 2021
    Mooi verhaal weer, Imre. Heerlijk om te lezen.
    Vooral over de ziekentrein 🤣
  6. Ad Huizing:
    Buen Camino.
    Ik ben 28 juli in SJPdP, zie ik je dan? 😄
  7. Amico Guiseppe:
    5 juli 2021
    Dat is weer wat. Als er niets gebeurd dan is er ook niets aan. Zo heb je tenminste een verhaal. Anders was de pagina leeg gebleven.
  8. Theo:
    5 juli 2021
    Imre kun je bij de foto’s ook een bijschrift plaatsen, zodat men weet wat is of waar het is!!
  9. Imre:
    5 juli 2021
    Is een heel gedoe. Ben al blij dat ik dit kan plaatsen.
  10. Marianne:
    5 juli 2021
    De kop is eraf Imre. Nog even zo doorgaan en je komt straks op tv. Morgen alvast voorzichtig de beentjes strekken. Buen camino!
  11. Jennifer Lenes-lempers:
    5 juli 2021
    Waar overnacht je in le puy? Wij gaan volgende week en ik zoek nog een overnachtingsplekje.
  12. Imre:
    5 juli 2021
    Gite de capuciners in rue de capuciners
  13. Margriet en Pierre:
    5 juli 2021
    In Le Puy is er ook een opvang voor Pelgrims. Heel gezellig en wij volgden om 7.00 uur de pelgrimsmis in de kathedraal indrukwekkend. Mooie dag morgen en slaap goed.
  14. John Bexkens:
    5 juli 2021
    Een goed begin is het halve werk, Imre. Veel plezier onderweg
  15. Andy:
    5 juli 2021
    Geweldig verhaal weer😂 Mooi begin!
    Ik voel al lichte heimwee kriebels opkomen.
    Heel veel plezier Imre en Buen Camino!
  16. Annigje Jannink-Annink:
    Leuk begin, buen camino!
  17. Lida Jonkers:
    5 juli 2021
    Ha, een mooie treinreis gehad dus, mooi verhaal
  18. Marjanne Blok:
    5 juli 2021
    Ha Imre... Lekker op pad. Je reis naar je opstapplaats is al een avontuur op zich! Leuk hoor... Wat zul je allemaal weer gaan meemaken?!! Dat blijft toch een verrassend goeie vraag! Buen Camino. Ik wens je heel veel plezier met mooie ontmoetingen. ☺️🤗
  19. Anna Dijkstra:
    5 juli 2021
    Mooi verhaal! Ik geniet ervan!! Buen Camino!
  20. Miranda:
    5 juli 2021
    Een goede reis gehad lees ik Imre haha, maar je bent er.
    Lekker morgen relaxen...
    Veel plezier
  21. Siem:
    5 juli 2021
    Direct weer een mooi begin met dit verhaal... ik maak een voorstelling hoe je naast die geweldige hebt gezeten...
  22. Astrid:
    5 juli 2021
    Leuk om te lezen ! Heel veel succes !
  23. Miranda:
    5 juli 2021
    Met een glimlach gelezen! Buen camino
  24. Thea Strijbis:
    5 juli 2021
    Bon voyage Imre. Mooi om je verslag te lezen. Goede voorbereiding ook voor mij. Ik ga 30 augustus vertrekken vanuit Le Puy.
  25. Tiny:
    5 juli 2021
    Imre succes! Enne er is een St Michel kapel op die top in Puy daar draaiden ze toen een prachtige foto film over de Pelgrim, heel ontroerend! Geniet van alles!
  26. Imre:
    6 juli 2021
    Ik ga dat doen vandaag. Alke tijd voor. Morgen starten met de tocht
  27. Ans Zonneveld:
    5 juli 2021
    Nauwelijks op pad en nu al VIP, Very Important Pelgrim!

ULTREA!@
  28. Ria van de Ven-Landzaat:
    6 juli 2021
    Fijn je weer te kunnen volgen. Buen Camino!!!
  29. Ada Vd oever:
    Dag Imre,
    Wat leuk je bent weer onderweg!!
    Ik ga proberen je te volgen. Wij zijn nu zelf ook onderweg via de Amstelredam naar Luik. Ik heb in de voorbereiding veel van jou geleerd. Buen camino.
  30. Gury Grootjes:
    6 juli 2021
    Succes, maar vooral veel plezier en avontuur Imre. Loopt of liep heel Nederland deze tocht??? Wat een reacties.
  31. Josefien:
    6 juli 2021
    Wauw, het pelgrims bloed door echt door jouw aderen. Nieuwe avonturen in t vooruitzicht. Het begin is al goed hahaha....
    Buen Camino Imre
  32. Elly:
    6 juli 2021
    was een leuke reis...hihi....ik zie die hond al door de trein lopen....hihi
  33. Annemiek:
    6 juli 2021
    Wat heerlijk om te lezen dat je weer onderweg bent. Bon chemin!
  34. Anke:
    6 juli 2021
    Heel veel plezier en wat ee.n gezellig verslag zeg.
  35. Elisabeth:
    6 juli 2021
    Goed begin is het halve eind Imre :)