dag in de regen.

3 maart 2019 - Haarlem, Nederland

Heiloo naar Haarlem 26km.

Vanochtend een prima ontbijtje en daar kwam een overnachter  aanschuiven. Hij zat daar tijdelijk omdat zijn huis verkocht was en het nieuwe nog niet opgeleverd. Even gezellig gepraat en hij deed projecten voor de gemeente Alkmaar. O,  dat wilde hij ook zo graag , een Camino lopen. Hij zei ga eens mee naar de kerk,  voor je op het orgel spelen. Nou het "geen woorden maar daden'" schalde door de kerk. En hij kon het ook nog goed,want hij was ook organist in de grote kerk in Alkmaar. na het ontbijt gedag gezegd. Lopen zoeken naar de broeder waar ik aan kon betalen, maar die was in geen velden of wegen te bekennen. Dan overmaken als ik weer thuis ben. Naar buiten en daar stond mijn zus vanochtend in regenpak bij de genade kapel van het putje in Heiloo. Ze wilde een stukje meelopen. Nou, dat kan, gezellig ook. Eerst nog even een foto gemaakt van de plek waar de 60jaar geleden ook op de foto stonden. We liepen gezellig keuvelend richting Castricum en Heemskerk. Daar de eerste koffie stop en even doorwarmen. Regenjas is prima, lekt niet door. Na het doorwarmen richting het pontje velsen. In Beverwijk even de kerk bezocht in het centrum. Daar zou een oud-pastoor, die we beide goed kennen, aanwezig zijn. Helaas de mis was met afgelopen en hij was al naar een andere parochie. Kerk had ook geen stempel, dus verder lopen. In Beverwijk bij het station nam mijn zus afscheid. Die werd daar opgehaald door haar man. Ik verder naar het pontje van Velsen. Aan de andere kant lange pauze gehouden met een broodje bal. Wat is dat lekker. Na de pauze werd het droog en het laatste stuk zonder regen naar Haarlem gelopen. Overnachting bij een pelgrim voor pelgrims. Helemaal top. Morgen richting Amsterdam. I.v.m. de regen niet zoveel foto's gemaakt. Een paar kwamen niet door de ballotage commissie.

Nou groetjes maar weer

Imre

1. Albert Visscher:
    3 maart 2019
    Dag. Imre. Ik volg je en krijg iedere dag een mail van je. Ik wens je een Buen Camino. ‘ k Vind het ongelooflijk knap van je. Dank dat je anderen de kans geeft om virtueel met je te mee te mogen lopen.
  2. Anneke Gnade:
    3 maart 2019
    Lekker pitten straks en morgen een mooie wandeldag richting Adam toegewenst.
  3. Ria de Jonge:
    3 maart 2019
    Helemaal eens met Albert!
    Op de tweede dag alweer een bijzondere ervaring: een prive orgelconcert op een voor jou bijzondere plek.
    Slaap lekker straks. Weer zo'n rustige slaapplek als gisteren?
  4. Lida Jonkers:
    3 maart 2019
    Ondanks de regen toch volgens mij een waardevolle dag, er zullen er vast nog velen volgen.
  5. Annelies:
    3 maart 2019
    Jammer van de regen, maar jij bofte nog, want hier regende het de hele dag!!!
    Groetjes uit het noorden, Annelies
  6. Ellen:
    3 maart 2019
    Wat mooi om je te volgen en mee te reizen ! Zo maak je elke dag iets anders mee ! Dat lijkt me zo verrassend !
    Hartelijke groet Ellen
  7. Piet Rosenhart:
    3 maart 2019
    Geen stempel gehaald in het St. Jacobsgodshuis in de Hagestraat in Haarlem?
  8. Astrid:
    3 maart 2019
    Mooi verslag van deze dag ! Er wordt uitgekeken naar al je komende belevenissen.
  9. A. Jacobs:
    3 maart 2019
    2 jaar geleden gelopen vanuit Gemert. Geweldige ervaring. Blijf je volgen. Buen camino !
  10. Dre blum:
    3 maart 2019
    hoop dat je veel goed wandelweerkrijg gr dre
  11. Ria:
    3 maart 2019
    Een nieuw verslag lezen is elke dag een kadootje! Bedankt en fijne tocht.
  12. Mimi:
    4 maart 2019
    Hi Imre wat leuk dat je jouw ervaringen deelt. Ik volg je op de voet 😉
  13. Anna Dijkstra:
    4 maart 2019
    Ik zie er vandaag ook weer naar uit! Geweldig om je zo te kunnen volgen. Dank je wel!
  14. Miranda:
    Geweldig om je te volgen. Heerlijk om je verhaal te lezen. Buen Camino 💐
  15. Pim:
    4 maart 2019
    fijn dat je je ervaringen deelt. Het stimuleert me erop uit te gaan.
  16. Wilma:
    4 maart 2019
    Wat een mooie dag met bijzondere momenten! Je schrijft heel prettig, leuk om te lezen. Fijn dat je regenjas waterdicht is, dat zie je wel eens anders en niks zo erg dan natte spullen.
  17. Gerard Heidema:
    7 maart 2019
    De organist in Heiloo kan bijna niemand anders zijn geweest als mijn oud-collega Jan Visser van de gemeente Alkmaar... :-) leuk !!
    Buen Camino !!