Dag van de arbeid

1 mei 2019 - Pellegrue, Frankrijk

Van port saint de foy la grande naar pellegrue. 21km.

gisteravond nog druk op zoek geweest naar iets eetbaars, maar alles leek dicht. Uiteindelijk bij een bar waar een viskraam stond werd er druk gegeten. Fish and chips. Een moot kabeljauw met patat. Een partij lekker!!!! Vanochtend op tijd er uit. Zon al aan het schijnen. Terug de brug over op zoek naar een bakker. Rugtas af en jacqueline op pad. Nauwelijks de hoek om of achter mijn rug ging een bakker open. Tsja, uiteindelijk kwam jacq terug met een stokbrood. Wij op pad. Dit keer weer door eindeloze wijnvelden. Onderweg de stokbrood opgegeten en door met de wandeling. Op 4km voor het einde gestopt bij een boerderij met een zitje. Maar dat was te warm in de zon, dus weer verder. Achterkant van de boerderij was het luidruchtig. Ik kijken, een wijnfeestje aan de gang. Grote tafel met eten en drinken en wij mochten een borrel meedrinken. Dat werd uiteindelijk een volle beker rode wijn, zelfde met witte wijn en eentje met rose. Hilarisch. Kregen nog uitleg over de wijn en waarom ze daar zaten. Nieuwe plantjes ingezet. Dat moet gevierd worden. Wij meevieren, met het hele spul op de foto en uit het vat werd een fles getapt en die kregen we mee. De eerste kilometer alleen maar de slappe lach van wat wij nu weer meemaakten. Wat een gezelkigheid met die mensen. En we kregen een stuk pate mee.  De laatste km’s op vleugels gelopen. Aangekomen in het stadje dik feest van de 1 mei, dag van de arbeid. Dus ook maar weer meefeesten. Het kan niet op. Gillen van de lach. Ook een licht tukkerbijeenkomst met twee pelgrims uit tukkerland. Was nog net geen familie van jaqc maar ons kent ons. Beregezellig op het terras. En toen nog eten. Enige wat open was..... de kebab. Ook lekker. Na het eten kwamen we de wijnboer en familie tegen van vanmiddag. Straks na de blog nog even een biertje met ze drinken. Verbazing van de ene dag in de andere en vreselijk veel gelachen. Het overkomt ons. Morgen nieuwe dag en met dezelfde pelgrims weer naar een onderkomen. Wordt gezellig met die tukkers en een vlaming. Groet jullie allen namens jacq en mij.

imre

1. Brigitte Vis:
    1 mei 2019
    Fijn te horen dat jullie het zo gezellig hebben samen, voor je het weet ben je bij de finish 😃
  2. Margriet en Pierre:
    1 mei 2019
    Jullie maken er wat van. Heerlijk we genieten mee als we lezen.
  3. Corry Pronk:
    1 mei 2019
    Lollige dag samen. Tja je maakt wat mee Imre. Pracht verhaal weer!
  4. Wim en Marianne:
    1 mei 2019
    Irme en Jacq leuk dat jullie zulke leuke dingen beleven het iis élke dag weer wat anders. Wij zijn weer terug in Santiago waar de stad ook even afgesloten was voor een 1 mei manifestatie naar een uurtje ging iedereen weer naar huis wij morgen
  5. Piet Rosenhart:
    Dag Imre,
    Jullie maken leuke dingen mee op de camino. En ik zie dat je ook de borden van mijn vriend Jean-Claude op de foto hebt gezet. We kwamen hem in 2007 tegen bij Cluis en we bleven bij elkaar tot Santiago. Daarna altijd contact met hem gehouden. In 2013 heb ik bij hem thuis gegeten en kreeg ik een prachtige, door hem gemaakte pelgrimsstaf mee.
  6. Astrid:
    1 mei 2019
    Wat een gezelligheid onderweg ! De wijngaarden van Frankrijk scheppen een deel van het Goede Leven, met daarbij prima gezelschap.
    Morgen weer een mooie en gezellige dag met elkaar !
  7. Joop Jansen:
    1 mei 2019
    Wat een belevenissen. Je maakt wat mee als pelgrim onderweg.
    Geweldig om je verhaal te volgen.
    Bon Camino
  8. Janneke:
    1 mei 2019
    Geweldig om jullie reisverslag te lezen. Ik wens jullie morgen weer een verrassende dag👠🥾
  9. Dineke van Geel:
    2 mei 2019
    Heerlijk om deze verslagen te lezen! Jullie makken wat mee! Wens jullie voor vandaag weer een fijne, gezellige dag
  10. Helma Bexkens:
    2 mei 2019
    ohohoh, 't zal Imre niet zijn. Een mens kan wat meemaken. en jij zeker!!
  11. Tiny Dol:
    2 mei 2019
    Dit is wat je graag wilde toch? De tijd nemen en genieten, alles op je af laten komen dat lukt je aardig.
    Morgen gaan we 3 dagen het Grootfrieslandpad vervolgen ongeveer 90 km voor de boeg, weer een klein beetje het Camino gevoel krijgen.
  12. Elma:
    2 mei 2019
    Hik dag vd hik arbeid! Alles hik gesloten en jullie vinden hik de hik Camino hik pareltjes, salut
  13. Elisabeth:
    2 mei 2019
    Tjonge wat hebben jullie het beroerd. Heerlijk om zo mee te kunnen genieten!