City walking en hooligans.

23 maart 2019 - Reims, Frankrijk

van Bazancourt naar Reims 17km

Ik had gisteravond besloten de eigenlijke etappe van 30km in 2-en te knippen. Even de benen wat rust gunnen ook. Ik wordt verstandig. Vannacht eigenlijke prima geslapen. Werd in ieder geval pas om half 8 wakker. Er maar uit en op pad. Sleutels in de brievenbus doen bij het gemeentehuis en toedeledokie met je opklapbedden. Nou, klappen deden ze inderdaad, in mekaar. Heb het zo netjes geprobeerd weer in elkaar te zetten en weggezet. Gaat toch een heel weekend overheen eer ze er naar kijken. Maar twee matrassen op de vloer gestapeld slaapt ook prima. Het dorp uit en de nieuwe route volgen. Eigenlijk  is het al heel goed uitgepeild. Overal nieuwe blauwe bordjes met de  schelpen en de blauw gele stickers van de Fransen. Kon niet beter. Het was bijna tot aan Reims een lange etappe door de weilanden. Wat een geluk dat het droog geweest is een tijd, andere was het niet leuk geweest. Het was nu een mooi hard pad. Met hier en daar een boer die aan het ploegen of freezen was. O, ja . Stond op de beschrijving dat je de kathedraal al na 3km kon zien. Mis dus. ja, mist, niet te erg maar aan de horizon was niks te zien. Bij binnenkomen over de spoorbrug zag je de Kathedraal van Reims wel liggen. Wat een pompeus gebouw. Naar binnen, want daar zou het bureau zijn van het Genootschap van Jacobus. Vanaf twee uur, Messieur. Ik dan maar even door de kathedraal heen en wat foto's nemen en op het terras maar even een biertje nemen. Dat was de eerste en het laatste biertje daar. 5,50 euro. Alstublieft, dank u wel. Na twee uur de kathedraal weer in en ja hoor daar zat een dame voor de overnachtingen. Ik kreeg een adres mee en zit in een soort stay-oke vlakbij  voetbalclub Stade de Reims. Inchecken, gedouched en ander kleren aan en een kleine city walk door de stad. even op verzoek van een volgster van mijn blog een foto genomen van de lachende maagd. Dat ze nog lacht zonder handen. Afijn op terug naar de kamer, kwam ik terecht in een optocht van de supportersclub van Stade de Reims. Voetbalmatch vanavond vlakbij dus. Mannetje of 60/70 en de mobiele eenheid er omheen. Hier en daar stonden op de hoeken agenten zonder uniform , maar wel met een mitrailleur. Nou, hier dus ook. Heb er nog wel een foto van gemaakt, maar was iets tegen de zon . Plaats hem wel. Morgen ook een korte wandeling en ik heb zelf in mijn Frans mijn overnachting geregeld. De wandeling is maar 13 ik. Het geheel van vandaag en morgen zou in totaal 30km zijn. Maar dan past het weer mooi in het schema. Nu het medisch bulletin: Het gaat goed met het scheenbeen. Weinig of geen last gehad. Smeerseltje werkt goed, want het ging gesmeerd vandaag. Maar ik wandel nog steeds in een wat lager tempo. Alle tijd, toch?

Wens jullie allemaal een leuke zaterdagavond en een fijne zondag. groetjes

imre

1. Astrid:
    23 maart 2019
    Reims alweer, volgens mij ga je wel.goed. Mooi dat het beter gaat met je been. Zo zie je maar: overal gedoe met de ME en zo. Voordeel van het wandelen: je ziet van alles gebeuren maar je kunt mooi op je eigen pad verder gaan. Veel succes morgen !
  2. Margriet en Pierre:
    23 maart 2019
    Vergeten niet de ramen van Chagall goed te bekijken. Zo mooi.
  3. Lida Jonkers:
    23 maart 2019
    Lekker rustig aan imre doe je goed, fijne avond, groetjes
  4. Willy Eradus:
    23 maart 2019
    Top! Fijn dat het goed gaat! Houden zo. Groetjes.
  5. Mimi:
    23 maart 2019
    Heel goed dat je t rustig aan doet! Niet het doel is het belangrijkste maar de weg er naar toe. Mooie wandeldag weer morgen !
  6. Ella:
    30 km in tweeën knippen verstandig doe je goed, alle tijd,
    veel wandelplezier verder.
  7. Ria:
    23 maart 2019
    Dat je al zo ver gekomen bent, hulde!
  8. Wim en Marianne:
    23 maart 2019
    Irme leuk dat jijal in Reims ben goed dat jijhet wat rustiger doe zodat jij jou spieren.even wat rust geef. Nu ga jij.de champagne streek in.prachtig. Hierzijn wij het eerste jaar gestopt. Groetjes.
  9. Mieke:
    24 maart 2019
    een waar genoegen om jouw reis mee te mogen beleven Imre ! Lekker doorgaan! Succes!
  10. Corry Pronk:
    24 maart 2019
    Mooie verhalen Imre, ik kijk er elke dag naar uit. Prachtig.
    Heb dan de kaart erbij om te zien hoe je loopt.
    Veel plezier!!