Daar boven op die berg

9 juni 2019 - O Cebreiro, Spanje

Van villafranca del bierzo naar lagune de castilla. 22km

de km’s vliegen ons om de oren. Het lijkt wel of elke dag dezelfde afstand korter is. Maar dat is niet zo. 20km blijft 20km. Vandaag een mooie wandeling met een pittig eind. Tegen 8 uur vertrokken en de hele route ging langs de autoweg. Allemaal asfalt op het laatste stukje na. Leuke dorpjes waar we doorkomen en de bevolking doet aardig mee om het caminogevoel te laten overkomen. Allemaal albergues en barretjes. Alleen moest de zon nog wat meewerken. Die kwam iets later. Moest zeker uitslapen. De klim naar o cebreiro is niet de makkelijkste. Best wel heftig. Uiteindelijk kwamen we bij laguna del castilla aan. Inchecken en terras opzoeken nu de zon  nog schijnt. Zat al een groep dubliners,  amerikanen en een tasmanise. Mooi aanschuiven en gezellig kletsen over niks. Kan ook leuk zijn. Opeens uit het niets kwam er een kudde koeien aan. Dwars over het terras. Proost. Kom aanzitten. Nee, ze moesten door. 4 honden er omheen en de plaatselijk clint eastwood te paard. Een schimmel. Nou treft het want de sint komt uit spanje en zijn knol ook. Dus het kan zomaar het paard van sinterklaas zijn die hier even een klusje “zwart” doet. Opwinding in het dorpje hier met een handvol inwoners. Morgen het restant van de klim naar o cebrero en dan de afdaling in. Fijne dag nog verder en ik ga nog even siciolizen. Groetjes

imre

1. Wilma Raats:
    9 juni 2019
    Wat geniet ik toch elke dag van je verslag, je schrijft zo mooi!! Zal het straks gaan missen.
    Fijne avond Imre en weer een mooie wandeldag morgen 🙏🏽
  2. Tilly:
    9 juni 2019
    Je hebt me nu ingehaald! Ik zat op het terras in La Faba en je bent vlak langs me gelopen! Succes verder! Buen CAMINO!
  3. Annelies:
    9 juni 2019
    Je bent al een echte pelgrim zo te zien.
    Dat zal straks afkicken wezen.
    Succes bij de laatste lootjes.
  4. Astrid:
    9 juni 2019
    Groeten aan Sinterklaas, dat komt vast goed. Morgen veel succes met de rest naar O'Cebreiro, maak er weer wat moois van, dat is jou wel toevertrouwd.
  5. Ans Zonneveld:
    9 juni 2019
    Jemig kom ik je zomaar tegen met je blog. Geweldig. Je bent er al bijna....wat een tocht. Diep respect...
  6. Annelies:
    9 juni 2019
    Doe je voorzichtig, vandaag zijn er in Noord-Spanje 2 dames aangereden, die als pelgrim liepen naar Santiago de C. Een is overleden en de andere zwaar gewond.
    Voorzichtig dus.
  7. Margriet en Pierre:
    9 juni 2019
    Wij hebben gelogeerd in de Duitse Albergue in La Faba. Heel bijzonder. Fijn om contact te houden en over de Camino praten. Morgen gaan wij naar de film: de Camino. . Een loper heeft zijn weg gefilmd en er een film van gemaakt. Draait nu in diverse bioscopen in Nederland. Ben benieuwd. Goede tocht verder.
  8. Brigitte Vis:
    9 juni 2019
    Succes Imre met de laatste km. Dat wordt straks afkicken! Geniet er nog maar even van 😃
  9. Elisabeth:
    9 juni 2019
    Mooi man.. Pinksteren dus laat de Geest maar waaien!
  10. Wim en Marianne:
    9 juni 2019
    Irme weer een mooi verslag wij wensen jou sterkte met de klim naar o.Cebreiro het is prachtig daar. Nu nog wat actueel nieuwe Nederland heeft van Portugal verloren met 1 -0 jammer. De film waar over gesproken is de Camino gemaakt door Martien de Vries die hij zelf heeft gelopen wij hebben hem gisteren middag gezien en het is een stuk van herkenning, heel leuk. Groetjes
  11. Ella:
    9 juni 2019
    Zit je toch raar te kijken op het journaal twee dames aangereden in fresno del camino bij Leon. Doe voorzichtig en succes verder nog een week te gaan. Gaat de tijd toch snel.
  12. Joop Jansen:
    10 juni 2019
    Ik heb je een paar dagen niet kunnen volgen door de drukke werkzaamheden voor de Roparun hier. Je verhalen gelezen en je foto’s bekeken. Ik blijf het het feest der herkenning vinden. In La Faba moesten die jongens toentertijd nog helemaal beginnen. Mooi om te zien hoe het nu geworden is. Buen Camino verder.