Van aroue naar ostabat

11 augustus 2021 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Wat een heerlijkheid als je het zwembad inglijd. ja was weer wat gisteravond. Heerlijk etentje gehad peert iedereen om kwart over 9 naar bed. Wat is dat?  Nou nog ff wat napraten met wat gasten. Leuke jongens en een meisje. Kon allemaal in het engels. Dus op “uno momento dada” zoals cruyff het op zIjn cruyfiaans kon zeggen,  ging de boel plat. Nog wat internetten op bed en klaar voor de dag. Om 1 uur dus wakker worden  en dat was het dan. Dus maar heerlijk buiten op een ligstoel naar de sterren gekeken. Beetje alles overziend wat er op de camino nu gebeurt is. Bewaar dit wel voor volgende week als ik thuis ben en nog een afsluiter schrijf. Vandaag lekker op gang voor de 25km en om 7 uur de tent uit. Ik ben dan al vrolijk wakker  maar mijn tafel genoten zeggen ssstt er slapen er nog. Slapen ? Ze lagen er al om half10 in. Ik hou me niet in. Ga mijn eigen gang. Jeetje 07.00 uur en smiddags ook nog een tukkie doen en rustig op de kamer. Wat een watjes gedrag. Tuurlijk waren er die ook iets hadden van. Kom op: eruit. Kan je lachen als ze in roncevelles zijn. Gaat om 06.00 de muziek aan over de speakers. Afijn heerlijk tempootje er in. Ergens na 10 km een schuur met koffie. Dus   Een volwassen teil met koffie. Daarna doorrrr. Krijg je 6 km voor Ostabat een kl…….heuvel te verwerken. Niet normaal. Ik had die in 2019 ook al gehad maar toen was de aanloop vlak. Nu hadden we al wat klimwerk achter de kiezen. Beetje aan gort bovengekomen en de wereld leek een doedelzak. Dus languit in het gras. Bijkomen. Daarna op zijn westfries een beetje bijharken naar beneden. De gite was nog gesloten maar mocht alvast gebruik maken van het zwembad. Of ik een biertje wilde. Joh zet de tap maar open. Ik hang er wel aan. De tafel staat al gedekt voor het diner. Heerlijk buiten weer. We gaan het allemaal weer meemaken dat de bask gaat zingen onder het eten. Onder het motto: niet goed maar wel hard, gaan we het aanhoren. Ik ken het nog van 2 jaar geleden. O ja en de kassa is er ook. Even afrekenen. Nou morgen laatste stukkie. 18km. In st jean pied  de port een lunch. Kaartje kopen voor de trein naar Bayonne en dan is het klaar. Groetjes Imre

1. Ad Huizing:
    11 augustus 2021
    Mooi verhaal Imre. Je bent er (al weer) bijna. Ik ben vandaag bij 34 gr Castilla y León binnengewandeld en zit in een kleine albergue in Cadstildelgado. Erg rustig hier.
    Straks het 4gangen diner met de Rioja van het huis. Maar eerst ga ik even een biertje halen... Dat stof moet uit mn keel.
    Buen Camino.
  2. Imre:
    Groot gelijk
  3. Jurjen:
    11 augustus 2021
    Mooi verhaal weer. Ja, in West-Friesland zijn geen heuveltjes, dus trainen is dan lastig. Een biertje (of 2) en het leed is geleden. Dank voor alle verhalen tot zover!
  4. Tiny:
    11 augustus 2021
    Imre; het zit er dus na morgen weer “op” bedankt voor je verhalen en je kaarsjes en neem deze beleving weer mee naar huis , goede thuisreis en wie weet een tot ziens!
  5. Theo:
    11 augustus 2021
    Mooi om mee te lezen, in 2016 hier ook gelopen. Van de meeste foto’s heb ik geen idee waar het is. Morgen is het voorbij en een goede terugreis naar Noord-Holland!!
  6. Yvonne:
    11 augustus 2021
    De hartelijke groetjes van een 'watje'.....ik lag meestal ook gevloerd in mijn bed rond 21,22 uur uiterlijk....ieder zijn meug en elk mens is weer anders. Fijne laatste wandeldag morgen.
  7. Wim en Marianne:
    11 augustus 2021
    Irme leuk nog zo,n berg waar jij overheen moest de een na laatste dag. Geniet van de zang wij vonden het wel heel bijzonder dat een man zo enthousiast is. Goede tocht verder en succes met de trein naar Bayonne en daarna wel thuis. Bedankt voor jou verslag en de foto’s heel leuk om mee te lezen. Groetjes van ons.
  8. Andy:
    11 augustus 2021
    Onderweg feest der herkenning en het heeft de nodige zweetdruppels gekost maar ook alweer aangevuld begrijp ik. Respect. Maak er een mooie laatste wandeldag van en daarna alvast een goede terugreis gewenst!
  9. Elza:
    11 augustus 2021
    Vallende sterren gezien, Imre ?
    Nou, toch nog lekker een heuveltje. Maakt je Camino weer goed na al die makkelijke etappes.
    Mooi, weer een Camino gedaan. En dat op jouw leeftijd 😁
  10. Petra de Vries:
    11 augustus 2021
    Oh al weer bijna klaar, wat gaat dat snel. Leuk hoor om te beseffen dat ik daar zo'n beetje begon paar maandjes terug. Fijne dag nog morgen!
  11. Annemieke Blom:
    11 augustus 2021
    Wat een prachtige foto’s Imre! Heerlijk dat je alvast het zwembad in mocht. Nog een laatste gezamenlijke maaltijd? Ik wens je een goede nachtrust voor je morgen je laatste kilometers gaat lopen.
  12. Elisabeth:
    11 augustus 2021
    Zo dat gaat weer snel en je hebt al heel wat biertjes weggewerkt ook!
    Nog een fijne dag morgen!
  13. Ellen:
    11 augustus 2021
    Zal best effe raar zijn dat het voorbij is.
    Mooie tocht geweest en knap gedaan hoor ! Wens je goede afronding en goede thuisreis! Groetjes Ellen
  14. Margriet en Pierre:
    11 augustus 2021
    Geniet van je verhalen. Alvast succes met de laatste etappe en de thuisreis.
  15. Gury:
    11 augustus 2021
    Genoten van je verhalen en foto’s. Je hebt het weer geflikt. Chapeau!
    Nog een dag en dan weer naar huis. Voorspoedige thuisprostitutie.
  16. Gury:
    Sorry! Tikfout!