8e etappe Fatima naar Tomar. 20km

25 september 2018 - Tomar, Portugal

Gisteravond mooi afscheid genomen van Fatima met een pelgrims diner waar een Spaanse en een Nederlandse Italiaan bij aansluiten. Gezellig toch. Daarna nog meegelopen in de lichtprocessie en biertje toe. Vanochtend om 6 uur op pad i.v.m. de warmte.topdag vandaag met 36gr. Maar hoe anders liep het weer uit. Never a dull moment met Imre. Na 2 plaatsen verkeerde santiagoroute genomen en na 20km ontdekken dat je niet zit waar je wezen wilt. Teveel noordelijk dus al dik voorbij de plek waar we zouden stoppen. Nergens een albergue in de buurt. Dat mij dat overkomt met mijn uitzonderlijk talent voor navigeren. Tsja de dames hebben een routeboek met de fatimacamino er in. Afijn ligt niet aan hun, kan gebeuren. Dus komen we in een plaatsje met een station. Das mooi meegenonen. Die bracht ons weerveen eind terug op de route. Wel heel gedoe,2 keer overstappen, maar dan heb je ook wat. Nu in het altijd gezellige Tomar. Eerst op rust straks de stad beetje verkennen, ergens eten en dan op stok. Morgen dus onverwacht een lange dag, want die 10 km naar Tomar zit er niet meer in.Daar konden we niet meer komen. Morgen veel klimwerk en geen albergues. Dus wordt afzien op die 31km 6 uur weer starten en we zien wel waar het schip strand. Wel 2 restaurants onderweg, gelukkig voor eten en drinken. Morgen hier wel een ontbijtje in het hostel.

Groetjes allemaal weer. Imre

3. Mimi:
    Heel veel succes morgen!
  4. Petrum Henricum:
    26 september 2018
    Wie durft verdwalen, vindt nieuwe wegen!
  5. Maria Franssen:
    26 september 2018
    Ik heb je laatste 4 verhalen gelezen. Je weet er de moed wel in te houden, wat het leven ook plezieriger maakt.
    Bom Caminho
  6. Imre:
    26 september 2018
    Vandaag geen verslag. Beetje ongelukkig netwerk. Probeerde het wel maar viel steeds uit. Ach morgen dan maar