70 jaar

1 april 2019 - Roffey, Frankrijk

van eaux-puiseaux naar concrete. 26km

ja, lieve mensen wat een prachtig einde van een wandeling. Ik dacht ff nog gek doen op de laatste dag van mijn 69ste. Afstandje 32km over mooie wegen met hier en daar een klimmetje. En dan wordt je geconfronteerd op 1,5km voor het einde met je jongens. Wat een pracht, wat een verrassing. Totaal niet op gerekend. Zo bijzonder. Heerlijk avondje met ze gehad. eerst uit eten geweest en daarna nog een biertje aan de keukentafel.  chips, kaas en worst hadden de mannen meegebracht en natuurlijk de biertjes. En vergeet de haringen niet. Wat goddelijk. 3 stuks naar binnengewerkt en de jongens allebei 1. Super. Vanochtend na het ontbijt hebben ze nog een uurtje meegelopen en gekeken hoe dat nu werkte met de schelpen en andere signalen onderweg. Nou het werkt prima. Na een uurtje afscheid genomen van de mannen en 80 keer nagezwaaid. Helemaal TOP. Heel bijzonder. Een van de kleinkinderen had nog cupcakes gebakken en versierd. Het kon niet leuker. En toen de bocht om en de jongens uit zicht. Wel even slikken zo'n moment. Nauwelijks de bocht om of er fladdert een witte vlinder met mij mee. De zussen van Margriet en ik weten de betekenis. Margriet doet even mee en zag dat het goed was. En de vlinder was weer verdwenen. Jonge, Imre, wat ben jij een bofkont. Ja, dat besef je op zulke momenten. En zie het maar droog te houden. Lieve mensen ik schrijf over de dingen die mij overkomen. Leuk, geinig, bijzonder, minder leuk en soms met een emotie. Dat is nu eenmaal mijn Camino. En de Camino gaat verder. Het leek of ik op de wolken liep. Het ging heerlijk en eigenlijk vlogen de kilometers onder mijn voeten door. een prachtig adres weer waar ik terecht kwam. Mooie kamer en ook geweldig een massage douche. een heerlijkheid voor je lichaam.  Biertje erbij, blog schrijven in het zonnetje. O ja, en met de jongens wat aan herfst/winter kleding mee teruggegeven. Die had ik nodig in de Ardennen, maar nu gok ik er op. Scheelt wel effe wat aan gewicht. Loopt ook lekkerder. En mocht het weer echt helemaal omslaan kan ik het altijd nog kopen.

een geweldige twee dagen gehad. en still going strong on the Camino.

groetjes allemaal.

Imre

1. Margriet en Pierre:
    1 april 2019
    Geweldig. Moest slikken toen ik het las. Hieperdepiep hoera.
  2. Anna Dijkstra:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een fijne avond gewenst!
    Hoe bijzonder dat je kinderen kwamen!
  3. Lida Jonkers:
    1 april 2019
    fantastisch imre wat een mooie dagen, een heerlijke onderbreking met de jongens, en een paar harinkjes, die lust je altijd wel, mooi om zo je verjaardag te vieren, groetjes, en succes verder,
  4. Janneke:
    Wat een mooie, emotionele maar ook feestelijke dag. Buen Camino🍀
  5. Josefien:
    1 april 2019
    Och wat mooi en bijzonder ❤
  6. Herman de Jong:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd met je 70e verjaardag en nog vele jaren! Morgen alweer een maand onderweg, een fantastische prestatie! Hou vol en geniet ervan.
  7. Willy Eradus:
    1 april 2019
    Ja dat doet een mens goed! Je bent idd een bofkont. En de witte vlinder..Dat is heel bijzonder Imre. Koesteren..die mooie momenten. 💖
  8. Elza:
    1 april 2019
    Wat geweldig Imre: een dag vol cadeautjes, groot en klein. Een grote beloning ook voor je tocht.
    Buen Camino Pelgrim(met een hoofdletter) enne ook nog gefeliciteerd !
  9. Joost & Jennifer:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd met je 70e verjaardag! Wat een prachtige verrassing! Ontzettend mooi om zo samen met je mannen deze mijlpaal te vieren, op een bijzondere plek. Een hele fijne verjaardag nog gewenst en een goede reis! We proosten op afstand een biertje op je mee.
    Groetjes uit het Rooie Dorp
  10. Wilma Raats:
    1 april 2019
    Gefeliciteerd 🎉 en wat een mooi kado je verjaardag vieren met je kinderen en niet te vergeten de lekkere cupcakes en haring. Heb genoten van je verhaal weer Imre en ook ik moest even slikken prachtig, een fijne camino 🙏🏽
  11. Heleen en Gerard:
    1 april 2019
    Je verjaardag kan niet meer stuk. Prachtig.
    De vlinder op je pad...
    Gr.Heleen
  12. Mimi:
    1 april 2019
    Mooi en bijzonder verslag. De natuurfoto's worden alsmaar mooier. Nogmaals proficiat met je 70e en morgen weer een prachtige dag.
  13. Frans Kiffers:
    1 april 2019
    Imre, ik ken je niet maar ik volg je blog wel. Mooie verhalen. Ik hoop ook nog eens de Camino te gaan doen. Je verhaal vandaag was heel bijzonder.
  14. Cees Schoutsen:
    1 april 2019
    Imre, van harte gefeliciteerd en nog vele jaren vriend, succes met je reis en gezond weer terug gr Cees
  15. M rood:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd, je zal echt wel raar gekeken hebben dat de jongens daar liepen.
    Leuke onderbreking zo, en nu weer verder, veel succes nog!!!
  16. Astrid:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd; dat kon niet mooier deze herinnering. Voor altijd in je hart. Neem maar mee....
  17. Dick en Elly van der Vaart:
    1 april 2019
    Gefeliciteerd met je verjaardag en leuk je te volgen!
  18. Lidy:
    1 april 2019
    En natuurlijk.... hieperdepiep hoeraaaaaaaa.
  19. Ab Aberson:
    Prachtig verhaal!
  20. Elisabeth:
    1 april 2019
    Mooi man!! Op Fb feliciteerde ik je al maar graag hier nog eens! Mijlpaal en dat onderweg! Je bent inderdaad een bofferd! Ik werd 67 op mijn Camino en liep toen naar Eaux Puiseaux! Ik hoefde toen maar 6 km te lopen ging daar mijn verjaardag vieren. Sweet memories. Morgen weer een mooie dag gewenst!
  21. Petrum Henricum:
    1 april 2019
    Gefeliciteerd Imre, en bedankt voor je mooie verhalen. Ik blijf je volgen.
  22. Marianne:
    Onvergetelijk mooi
  23. Marina Ootes:
    Jeetje wat mooi om te lezen Imre! Prachtig💞, nog gefeliciteerd jongeman 🍻
  24. Helene Van veen:
    1 april 2019
    Wat een fijne avond en dag heb je gehad.
    Super dat je zoons je zo verasten .
  25. Erika:
    1 april 2019
    Prachtig geschreven Imre! En van harte gefeliciteerd met je 70e verjaardag. En dit was een dag om nooit te vergeten, je mannen om je heen en een teken van boven....buen camino!
  26. Simon en Emmy:
    1 april 2019
    Imre jouw 70e verjaardag, wat geweldig!
    Een feestje, even samen met je zonen op jouw Camino!
  27. Andries Tromp:
    Imre, van harte gefeliciteerd. Geweldig om zo op je Camino je 70ste te vieren!🌞
  28. Astrid:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd, wat een geweldige verrassing, terecht een rijk man!
  29. Piet Valkenburg:
    1 april 2019
    Weer een mooi verhaal. En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!
  30. Siem:
    1 april 2019
    'n Geweldige mooie beleving met zo een bijzonder gebeuren ! Hier zweef je de komende dagen mee verder over het pad, Imre ! Prociat !!
  31. Annelies:
    1 april 2019
    Ik snap het helemaal...... liefs van de oudste zus van Margriet!!!!
  32. Yvette:
    1 april 2019
    Dag Imre, ik loop een stukje achter je aan, ben net aangekomen in Namen. Ik wil je bedanken voor je blogs, elke middag als ik aankom kijk ik of je al geschreven hebt. Ik haal er tips uit en vind ze heerlijk om te lezen. Ik wens je nog vele mooie dagen op je Camino!
  33. Karin:
    1 april 2019
    Van harte gefeliciteerd! En wat een prachtige ervaring....ontroerend... En ik ken je niet eens..... Ik wens je heel veel geluk op je Camino en lees heel graag verder met je mee... <3
  34. Ria van de Ven-Landzaat:
    1 april 2019
    Prachtig en ontroerend!!!! en..... natuurlijk ook Proficiat!!!
  35. Mieke:
    sweet memories....
  36. Simone:
    2 april 2019
    Wat een mooie verjaardag Imre en wat fijn dat tante er even bij was.... mooie reis weer!!
  37. Corry Pronk:
    2 april 2019
    Dikke slik! Wat hebben jou mannen je verrast. Gisteravond Sander gesproken en ook hij was onder de indruk. Je loopt nu vast met je hoofd in de wolken en je 70ste verjaardag zal je nooit meer vergeten!!
  38. Aad van den Berg:
    2 april 2019
    Imre, van harte gefeliciteerd. Ik word volgende maand (6 juni) tijdens mijn Camino tocht ook 70 jaar. Lijkt me heel bijzonder. Mooie ervaring met je kinderen.
  39. Pim:
    Nog gefeliciteerd Imre.
  40. Gury Grootjes:
    3 april 2019
    Alsnog gefeliciteerd. Zit even in een ander tijdsschema. Ben in de USA. probeer wel je blog zoveel moge te volgen.