De 100km

12 juni 2019 - Portomarin, Spanje

Van Sarria naar Portomarin. 22km

vandaag een prachtige route door het landschap van galicie. Mooi glooiend en door leuke gehuchtjes. Je kan zien dat ze druk bezig zijn de route aan het verbeteren. De kleine landpaden worden gevlakt en overal verschijnen nieuwe albergues als paddestoelen uit de grond. Dat is wel nodig ook want het is erg druk op dit laatste stuk van de route. Overigens prachtige albergues. Sommigen staan nog niet eens in de boekjes. Het wandelen ging weer heel lekker. En zo kwamen we bij het 100km punt aan. Wat mij opviel in tegenstelling tot 2014 dat alle rotzooi aan schoenen, lintjes, shirtjes, bandjes e.d wat pelgrims als een soort herinnering achterlieten, is opgeruimd. Er ligt niks meer. Houden zo. Verder zijn de afstandbordjes hersteld. Sommige souvevierjagers schroefden de bordjes er af. Nutteloze bezigheid. Ze zijn nu in het cement gegoten. De eerste van 150km nog te gaan heeft het al niet overleefd. Verdwenen.   Foto gemaakt c.q. laten maken van het 100km punt. Toch weer een mijlpaaltje. En straight on richting portomarin. Eerst nog ergens koffie/ drankje. Zonnetje erbij, hoewel de bewolking af en toe spelbreker was. Weer in aardig verblijf waar we zitten. Gelijk maar even een terras gepakt en de overnachtingen geregeld tot de laatste dag. Is dat maar klaar. En was maar goed ook, want hier en daar was het al volgeboekt. De fabel je kunt gewoon lopen en er is plek zat, gaat allang niet meer op, of je moet in een andere tijd gaan. Het is ramdruk. En sommigen blijven het een sport vinden om 5 uur te starten en zien waar ze slapen. Mijn zegen hebben ze. Verder groet ik jullie allemaal weer.

imre

1. Ria de Jonge:
    12 juni 2019
    Zal toch ook wel een vreemd gevoel zijn: de laatste overnachtingen geregeld.
    Het gevoel van, misschien, wat onthecht raken tegen en na het eind van de Camino is waarschijnlijk niet voor te stellen als je hem nooit gelopen hebt. Geniet van je laatste wandelingen met alles wat daarbij hoort!
  2. Elisabeth:
    12 juni 2019
    Tjonge je bent er bijna, niet te geloven hé heb je heel Frankrijk doorgelopen en ben je nu met de laatte 100 bezig... bikkel! Daar moet op gedronken worden!
  3. Ad Huizing:
    12 juni 2019
    Muxía wacht op je. Een leuke, rustige wandel i nu om weer te onthaasten. En Bela is een prima eindstation. Ik zit hier tenminste blij te zijn met een Estrella in de avondzon.
    Buen Camino Imre en petje af!
  4. Astrid:
    12 juni 2019
    Succes met de laatste loodjes. Mixed feelings zullen er zeker zijn, de tijd zal het leren. Maak er wat moois van de komende dagen !
  5. Ellen:
    12 juni 2019
    De laatste fase op die prachtige tocht .het heeft je veel gebracht denk ik.
    Misschien met enige weemoed de laatste km afleggen maar aan de andere kant is het ook goed geweest :) wens je nog een paar wonderschone dagen !
  6. Marion de Bood:
    12 juni 2019
    Ik vindt t geweldig Imre, heel knap dat je het zo goed doet, weinig blessures en ja het eind nadert. Gemengde gevoelens, lijkt me heel begrijpelijk en dat ga je vanzelf wel ontdekken.
    Wij gaan vrijdag met de camper op pad. We gaan ongeveer de route van Klaas en jou volgen. Hebben 2 weken de tijd, maar gaan niet helemaal naar Santiago hoor,,,das nu ff te gek. Succes nog deze laatste 100 km!!!. 👍
  7. Joop Jansen:
    Nog even genieten. Buen Camino
  8. Ella:
    12 juni 2019
    Laatste daagjes nog geniet ervan
  9. Margreet:
    13 juni 2019
    Mooie Caminodag gewenst vandaag met mooie ontmoetingen , succes!