Van alles wat

26 mei 2019 - Tardajos, Spanje

Van Ages naar Tardajos. 30km

Voorlopig enige vooruitgang in het proces van mijn zwager. Meer nieuws heb ik ook niet. Gewoon afwachten dus. Gisteravond nog een raar intermezzo met een dronken Amerikaanse.Zo ladderzat dat het eten niet op een fantsoenlijke manier naar binnenging. Gewoon je mes in een stuk vlees steken en hop naar binnen. Daarna servet over haar bord gelegd, bonnuit gezegd en vertrokken. Haar andere tafelgenoten in verbijstering achterlatend. Vandaag toch begonnen met wat miezeren. Kan van de plaatselijke pelleboer weinig op aan. Dus de regenjas aan en op naar het ontbijt. Grote mok met koffie en een vette chococrosant. Daarna maar op pad. Miezeren werd natte mist en dat is niet zo mooi voor uit uitzicht op de berg met het kruis. Weinig te zien boven dus maar snel naar beneden. In het volgende dorp ook maar aan de koffie met wat cake. Daarna doorgelopen naar Burgos. We gingen rechts van het vliegveld over de lange weg naar het centrum. Eerst hadden we bedacht we nemen een stukje bus. Maar het is zondag, dus er rijden geen bussen dan. Dan maar lopen. Best een saai stuk tussen alle gesloten bedrijven. Uiteindelijk kwamen we bij de kathedraal aan. Daar een terras gepakt en de gebruikelijke foto's gemaakt. We hadden besloten ( gereserveerd ook) door te lopen naar Tardajos. Nog 10km te gaan. De zon begon te schijnen en het werd behoorlijk warm. Jassen uit en i. T-shirt verder. Onderweg nog een leuke ontmoeting met Klaas uit Warmenhuizen Noord Holland. Bijna buren van mij. Hij rijdt electrisch maar vind het een behoorlijke hijs. Hij dacht na Frankrijk een makkie te hebben maar het viel hem tegen. Echt eentje uit de klei getrokken. Was telaat voor een foto anders had een van mijn feestboekvriendinnen het wel geweten wie het was. Klaas leek me het type boer of postbode. In tradajos aangekomen weer in een prachtige albergue buiten het dorp met een schat aan faciliteiten. Voor €24 overnachting incl diner. Wie heeft het. Nou wij dus. Pilsje €1.50 ook wel lekker. Morgen op weg naar castrajeros. Mooie herinnering aan 5 jaar geleden. We gaan het beleven. So far, So good. Iedereen weer een fijne avond en mooie werkweek voor degenen die nog even moeten. Het is zo heerlijk op de Camino.

Imre

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria de Jonge:
    26 mei 2019
    Sterkte met je zwager Cor, Imre.
    Hoe is het met je schoenen? Zijn er nieuwe onderweg? Fijne avond verder!
  2. Helene Van veen:
    👍🏻
  3. Willy Eradus:
    26 mei 2019
    Mooie foto's. Herkenbaar. Burgos vond ik mooi! Je gaat lekker. Nog 500 te gaan. Ik vind het knap!
  4. Astrid:
    26 mei 2019
    Downs and ups, als ik dat zo lees. Je maakt er een mooie tijd van op de Camino, uniek en een goede "plek" om daar te zijn.
    Voor morgen weer veel succes en een mooie wandeldag !
  5. Erika:
    26 mei 2019
    Goh Imre, dat is slecht nieuws over je zwager. Sterkte! En wat knap toch. De 2000km gepasseerd, wat een topper ben jij. Ga je het redden met dit paar schoenen?
  6. Joop Jansen:
    26 mei 2019
    De aanloop naar en in Burgos is een vreselijk stuk. Er kwam toen bijna geen eind aan. 30 graden en dan doemt er plots voor je neus een cafeetje op. Een oase. Bierglazen uit de vriezer. Heeft toen wel even geduurd voor mijn broer en ik daar weg waren.
  7. Ate van der Zaag:
    26 mei 2019
    Imre ik hoop van harte dat het goed komt met je zwager. Het gaat goed met de Camino.
    Vergeleken met wat je al hebt gelopen is het nog maar een klein eindje.
    Veel succes en blijf genieten.
  8. Ella:
    26 mei 2019
    Je gaat nog steeds lekker en je geniet er ook nog van houwe zo👍
  9. Ellen:
    26 mei 2019
    Beste Imre, gelukkig iets vooruitgang met je zwager .zal veel tijd kosten , maar als hij maar opknapt.forse afstand hoor en niet heel inspirerend lees ik .hou je goed .chapeau voor jou.vandaag met fiets in Vessem bij Jacobusboerderij waar het allemaal begon met jou ! Succes !